Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fuzzy tool for customer satisfaction analysis in CRM systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17610%2F13%3AA14017U4" target="_blank" >RIV/61988987:17610/13:A14017U4 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fuzzy tool for customer satisfaction analysis in CRM systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays, the concept of CRM systems is very popular. Important aspect of CRM system is customer satisfaction analysis which evaluates customer preferences using questionnaire survey. Currently, there are two main approaches for customer satisfaction analysis. Rough set approach uses decision rules for evaluation of customer preferences. Based on this approach the fuzzy tool for customer analysis is proposed. Fuzzy tool consists of expert system with knowledge base and evaluates questionnaire answers collected from customers. Evaluated results of customer satisfaction analysis are processed and visualized. The proposed fuzzy tool is verified on specific example.

  • Název v anglickém jazyce

    Fuzzy tool for customer satisfaction analysis in CRM systems

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, the concept of CRM systems is very popular. Important aspect of CRM system is customer satisfaction analysis which evaluates customer preferences using questionnaire survey. Currently, there are two main approaches for customer satisfaction analysis. Rough set approach uses decision rules for evaluation of customer preferences. Based on this approach the fuzzy tool for customer analysis is proposed. Fuzzy tool consists of expert system with knowledge base and evaluates questionnaire answers collected from customers. Evaluated results of customer satisfaction analysis are processed and visualized. The proposed fuzzy tool is verified on specific example.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED1.1.00%2F02.0070" target="_blank" >ED1.1.00/02.0070: Centrum excelence IT4Innovations</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 36th International Conference on Telecommunications and Signal Processing (TSP)

  • ISBN

    9781479904044

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    11-14

  • Název nakladatele

    Faculty of Electrical Engineering and Communication, Brno University of Technology

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Řím

  • Datum konání akce

    2. 7. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku