Fuzzy tool for customer satisfaction analysis in CRM systems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17610%2F13%3AA14017U4" target="_blank" >RIV/61988987:17610/13:A14017U4 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fuzzy tool for customer satisfaction analysis in CRM systems
Popis výsledku v původním jazyce
Nowadays, the concept of CRM systems is very popular. Important aspect of CRM system is customer satisfaction analysis which evaluates customer preferences using questionnaire survey. Currently, there are two main approaches for customer satisfaction analysis. Rough set approach uses decision rules for evaluation of customer preferences. Based on this approach the fuzzy tool for customer analysis is proposed. Fuzzy tool consists of expert system with knowledge base and evaluates questionnaire answers collected from customers. Evaluated results of customer satisfaction analysis are processed and visualized. The proposed fuzzy tool is verified on specific example.
Název v anglickém jazyce
Fuzzy tool for customer satisfaction analysis in CRM systems
Popis výsledku anglicky
Nowadays, the concept of CRM systems is very popular. Important aspect of CRM system is customer satisfaction analysis which evaluates customer preferences using questionnaire survey. Currently, there are two main approaches for customer satisfaction analysis. Rough set approach uses decision rules for evaluation of customer preferences. Based on this approach the fuzzy tool for customer analysis is proposed. Fuzzy tool consists of expert system with knowledge base and evaluates questionnaire answers collected from customers. Evaluated results of customer satisfaction analysis are processed and visualized. The proposed fuzzy tool is verified on specific example.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED1.1.00%2F02.0070" target="_blank" >ED1.1.00/02.0070: Centrum excelence IT4Innovations</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 36th International Conference on Telecommunications and Signal Processing (TSP)
ISBN
9781479904044
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
11-14
Název nakladatele
Faculty of Electrical Engineering and Communication, Brno University of Technology
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Řím
Datum konání akce
2. 7. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—