ŠKOLNÍ PSYCHOLOGOVÉ A SOCIÁLNĚ-EMOCIONÁLNÍ UČENÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73601093" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73601093 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333180979" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333180979</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ŠKOLNÍ PSYCHOLOGOVÉ A SOCIÁLNĚ-EMOCIONÁLNÍ UČENÍ
Popis výsledku v původním jazyce
Prezentovaná popisná studie přináší prvotní informace o podpoře sociálních a emočních kompetencí (SEK) ze strany školních psychologů. Výzkumné cíle byly definovány následovně: a) popsat SEK z pohledu školních psychologů; b) zjistit, do jaké míry školní psychologové podporují SEK; c) zmapovat specifické nástroje využívané školními psychology k podpoře SEK. Pro sběr dat byl zvolen online dotazník vlastní konstrukce, zapojilo se 73 školních psychologů ze ZŠ. Dle respondentů sociální kompetence zahrnují především komunikační a vztahové dovednosti; emoční kompetence především empatii a sebekontrolu. Všichni respondenti realizují aktivity k podpoře SEK, hlavně se zaměřením na vztahové dovednosti a řešení problémů. Pouze 32,88 % respondentů využívá specifický program – Druhý krok (11 respondentů), Kočičí zahrada (6 respondentů) a Emušáci (5 respondentů).
Název v anglickém jazyce
SCHOOL PSYCHOLOGISTS AND SOCIAL-EMOTIONAL LEARNING
Popis výsledku anglicky
The presented descriptive study informs about promotion of social and emotional competencies (SEK) by school psychologists. The research goals were: a) to describe SEK from perspective of school psychologists; b) to find out to what extend do the school psychologists promote SEK; c) to map specific tools used by school psychologists for promotion od SEK. A self-made questionnaire was used for this purpose. 73 school psychologists were involved in the sample. The social competence consists mainly of communication and relationship skills; emotional competence of empathy and self-regulation. All respondents do some activities to promote SEK, they focus mainly on relationship skills and problem-solving. Only 32,88 % use specific tool for that purpose – The Second Step Program (11 respondents), Kočičí zahrada (6 respondents) or Emušáci (5 respondents).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PHD EXISTENCE 2020 ČESKO-SLOVENSKÁ PSYCHOLOGICKÁ KONFERENCE (NEJEN) PRO DOKTORANDY A O DOKTORANDECH
ISBN
978-80-244-5731-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
225-233
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
3. 2. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—