Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ŠKOLNÍ PSYCHOLOGOVÉ A SOCIÁLNĚ-EMOCIONÁLNÍ UČENÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73601093" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73601093 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333180979" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333180979</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ŠKOLNÍ PSYCHOLOGOVÉ A SOCIÁLNĚ-EMOCIONÁLNÍ UČENÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prezentovaná popisná studie přináší prvotní informace o podpoře sociálních a emočních kompetencí (SEK) ze strany školních psychologů. Výzkumné cíle byly definovány následovně: a) popsat SEK z pohledu školních psychologů; b) zjistit, do jaké míry školní psychologové podporují SEK; c) zmapovat specifické nástroje využívané školními psychology k podpoře SEK. Pro sběr dat byl zvolen online dotazník vlastní konstrukce, zapojilo se 73 školních psychologů ze ZŠ. Dle respondentů sociální kompetence zahrnují především komunikační a vztahové dovednosti; emoční kompetence především empatii a sebekontrolu. Všichni respondenti realizují aktivity k podpoře SEK, hlavně se zaměřením na vztahové dovednosti a řešení problémů. Pouze 32,88 % respondentů využívá specifický program – Druhý krok (11 respondentů), Kočičí zahrada (6 respondentů) a Emušáci (5 respondentů).

  • Název v anglickém jazyce

    SCHOOL PSYCHOLOGISTS AND SOCIAL-EMOTIONAL LEARNING

  • Popis výsledku anglicky

    The presented descriptive study informs about promotion of social and emotional competencies (SEK) by school psychologists. The research goals were: a) to describe SEK from perspective of school psychologists; b) to find out to what extend do the school psychologists promote SEK; c) to map specific tools used by school psychologists for promotion od SEK. A self-made questionnaire was used for this purpose. 73 school psychologists were involved in the sample. The social competence consists mainly of communication and relationship skills; emotional competence of empathy and self-regulation. All respondents do some activities to promote SEK, they focus mainly on relationship skills and problem-solving. Only 32,88 % use specific tool for that purpose – The Second Step Program (11 respondents), Kočičí zahrada (6 respondents) or Emušáci (5 respondents).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PHD EXISTENCE 2020 ČESKO-SLOVENSKÁ PSYCHOLOGICKÁ KONFERENCE (NEJEN) PRO DOKTORANDY A O DOKTORANDECH

  • ISBN

    978-80-244-5731-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    225-233

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    3. 2. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku