Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Do we have crystal balls? A case study of the possibility of predicting academic success using fsQCA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73602345" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73602345 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://knowledgeconference.upol.cz/downloads/KNOWCON%202020%20-%20Conference%20proceedings.pdf" target="_blank" >https://knowledgeconference.upol.cz/downloads/KNOWCON%202020%20-%20Conference%20proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Do we have crystal balls? A case study of the possibility of predicting academic success using fsQCA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper explores the possibilities of using the fuzzified consistency and coverage measures recently proposed by Stoklasa, Luukka, and Talášek in the processing of data on the academic success of a specific sample of university students. We analyse the available data, its quality, completeness, and sufficiency for the given purpose, identify possible reasonable (expert) rules that should be able to predict academic success within this group of students, and evaluate these rules on available data. We also perform a search for the most appropriate rules available in the data for academic success prediction and discuss the results in the context of university admission exams, the design, and the optimization thereof. From the results, we draw conclusions concerning the possibility of prediction of academic success of admitted students. We also analyse the possibility of prediction of academic failure in order to be able to optimize the admission process such that the university resources are not wasted.

  • Název v anglickém jazyce

    Do we have crystal balls? A case study of the possibility of predicting academic success using fsQCA

  • Popis výsledku anglicky

    This paper explores the possibilities of using the fuzzified consistency and coverage measures recently proposed by Stoklasa, Luukka, and Talášek in the processing of data on the academic success of a specific sample of university students. We analyse the available data, its quality, completeness, and sufficiency for the given purpose, identify possible reasonable (expert) rules that should be able to predict academic success within this group of students, and evaluate these rules on available data. We also perform a search for the most appropriate rules available in the data for academic success prediction and discuss the results in the context of university admission exams, the design, and the optimization thereof. From the results, we draw conclusions concerning the possibility of prediction of academic success of admitted students. We also analyse the possibility of prediction of academic failure in order to be able to optimize the admission process such that the university resources are not wasted.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KNOWCON 2020, Knowledge on Economics and Management, Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-244-5798-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    215-221

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    12. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku