Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Financování filmu jako aspekt kulturní politiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73603811" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73603811 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333183697" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333183697</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Financování filmu jako aspekt kulturní politiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace Financování filmu jako aspekt kulturní politiky sleduje dvě hlavní oblasti: V první části poskytuje historický přehled transformace vztahů státu a kinematografie od roku 1989 do současnosti. Kniha sleduje, jak byla kinematografie vnímána státními institucemi, transformaci kulturního sektoru a roli filmového fondu. Ten se stal základním nástrojem pro ustanovení koncepce národní kinematografie a jejího rozvoje. Druhá část knihy zkoumá část kulturního pole a tzv. advokační koalici. Výsledkem výzkumu je zjištění, že za téměř třicet let po politické změně se audiovizuální sektor nebyl schopen dohodnout na společných hodnotách, a naivně se snažil prosazovat individuální zájmy. Pouze manažerský způsob vedení a schopnost dosažení konsensu s politickou reprezentací vedly k velkému pokroku, sociální legitimizaci a hmatatelnější státní podpoře kinematografie.

  • Název v anglickém jazyce

    Film Financing as an Aspect of Cultural Politics

  • Popis výsledku anglicky

    The publication Film Financing as an Aspect of Cultural Politics addresses two main areas: The first part provides a historical overview of the transformation of the relationship between the state and film industry from 1989 until the present. It observes how cinema was perceived by the state apparatus, the transformation of the culture sector, and the role of the Czech Film Fund. The Film Fund became the fundamental tool for the establishment of the conception of national cinema and its development. The second part of the treatise is research into a particular part of the cultural field and the establishment of the framework of the so-called advocacy coalition. The study findings suggest that for almost thirty years following the political shift, the audio-visual sector was not able to share and formulate common values and manifested a naive approach when trying to assert its own interests. Only the managerial form of leadership and the ability to achieve consensus with the political representation resulted in great progress, social legitimization, and more tangible state support for film industry.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GB14-36521G" target="_blank" >GB14-36521G: Centrum pro transdisciplinární výzkum kulturních fenoménů ve středoevropských dějinách: obraz, komunikace, jednání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7422-762-2

  • Počet stran knihy

    204

  • Název nakladatele

    Nakladatelství Lidové noviny

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy