Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Orientalismus v Jade Empire

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F21%3A73609883" target="_blank" >RIV/61989592:15210/21:73609883 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kas.upol.cz/fileadmin/userdata/FF/katedry/kas/vav/dalny_vychod/archiv/Dalny_vychod_c._2_2021.pdf?fbclid=IwAR0Z62qXObDYXev9PcU5VjHqryERBKFP6H9A0a9d593m_inIIsmuhwNDksw" target="_blank" >https://kas.upol.cz/fileadmin/userdata/FF/katedry/kas/vav/dalny_vychod/archiv/Dalny_vychod_c._2_2021.pdf?fbclid=IwAR0Z62qXObDYXev9PcU5VjHqryERBKFP6H9A0a9d593m_inIIsmuhwNDksw</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Orientalismus v Jade Empire

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ačkoliv počítačové hry existují již od 60. let minulého století a jejich vývojáři v současné době dokážou vybudovat stejně silné a uvěřitelné příběhy jako tvůrci filmů a spisovatelé knih, jsou počítačové hry stále považovány spíše za nástroj zábavy než za umělecké dílo. Z tohoto důvodu tak stále ještě není v akademické sféře věnována dostatečná pozornost reálným problémům, které hry vyobrazují ani problematickým rozhodnutím, jichž se vývojáři při tvorbě her dopouštějí. Příkladem je problematika orientalismu, které se ve své knize Orientalismus: Západní koncepce Orientu věnoval Edward Said a na základě jehož tezí jsem se rozhodl zkoumat orientalizující koncepty v počítačových hrách. Jako případovou studii jsem zvolil hru Jade Empire od kanadské- ho studia Bioware. Tato hra, vydaná v roce 2005 na Xbox a v roce 2007 na PC, se řadí k žánru single player RPG (tj. hra na hrdiny pro jednoho hráče). Je zasazena do fiktivní země zvané Nefritové císařství a výrazně se inspiruje čínskými historickými reáliemi a mytologií. Hráč se ujímá role studenta (či studentky) bojových umění a vydává se na cestu za záchranou svého mistra, který byl unesen tajemnými Lotosovými vrahy. V průběhu své cesty hrdina odkrývá rozsáhlé spiknutí, sahající až k samotnému císaři. Vzhledem k zasazení hry se v ní vyskytuje řada orientálních konceptů, např. dualistický koncept komplementárních sil jinu a jangu, či koncept reinkarnace. Jade Empire byla také po dlouhou dobu jednou z mála her, vytvořenou západním studiem, jejíž příběh byl zasazen do ryze asijského prostředí a obsazenou pouze asijskými postavami.

  • Název v anglickém jazyce

    Orientalism in Jade Empire

  • Popis výsledku anglicky

    Even though computer games have been around since the 1960s, and their deve- lopers can now make stories as powerful and believable as filmmakers and book writers can, computer games are still considered more a means of entertainment than a work of art. For this reason, certain issues depicted in games are still not given enough attention in academic sphere. One of these is the issue of Orientalism, which was addressed by Edward Said in his book Orientalism: Western Conceptions of the Orient, and based on his article, I decided to research the orientalistic concepts in the game Jade Empire, created by the Canadian studio Bioware. This game, released on the Xbox in 2005 and on the PC in 2007, belongs to the genre of single player RPG (i.e., single player role-playing game). The game is set in a fictional realm called the Jade Empire, which is heavily inspired by Chinese historical realities and mythology. The player takes on the role of a martial arts student and sets out on a journey to rescue his master, who has been kidnapped by the mysterious Lotus Assassins and during his journey, the hero uncovers a vast conspiracy reaching to the Emperor himself. Given the setting of the game, a number of orientalistic concepts are present, namely the dualistic concept of complementary good and evil and reincarnation. Furthermore, this game was for a long time one of the few games created by Western game studio which story was set in purely Asian setting and included only Asian protagonists

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50404 - Anthropology, ethnology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Dálný východ

  • ISSN

    1805-1049

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XI

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    53-61

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus