The Education of an Author: Gavino Ledda in Paolo and Vittorio Taviani’s Padre padrone
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73611264" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73611264 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://muse.jhu.edu/article/865772" target="_blank" >https://muse.jhu.edu/article/865772</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1353/mlr.2022.0116" target="_blank" >10.1353/mlr.2022.0116</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Education of an Author: Gavino Ledda in Paolo and Vittorio Taviani’s Padre padrone
Popis výsledku v původním jazyce
This essay examines the Tavianis’ Padre padrone, an adaptation of the homonymous autobiographical novel by Gavino Ledda: a testimony of pastoral isolation followed by a long journey towards inclusion. The adapters re-read the literary model according to a Brechtian approach, aimed at encouraging the viewer's reflection on social and economic dynamics - the relationship with authority, the need for individual emancipation. In order to trace Ledda’s presence in the film, the contribution examines its first and last sequences, in which Ledda himself took part.
Název v anglickém jazyce
The Education of an Author: Gavino Ledda in Paolo and Vittorio Taviani’s Padre padrone
Popis výsledku anglicky
This essay examines the Tavianis’ Padre padrone, an adaptation of the homonymous autobiographical novel by Gavino Ledda: a testimony of pastoral isolation followed by a long journey towards inclusion. The adapters re-read the literary model according to a Brechtian approach, aimed at encouraging the viewer's reflection on social and economic dynamics - the relationship with authority, the need for individual emancipation. In order to trace Ledda’s presence in the film, the contribution examines its first and last sequences, in which Ledda himself took part.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MODERN LANGUAGE REVIEW
ISSN
0026-7937
e-ISSN
2222-4319
Svazek periodika
117
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
608-621
Kód UT WoS článku
000905721400004
EID výsledku v databázi Scopus
—