Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Education of an Author: Gavino Ledda in Paolo and Vittorio Taviani’s Padre padrone

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73611264" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73611264 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://muse.jhu.edu/article/865772" target="_blank" >https://muse.jhu.edu/article/865772</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1353/mlr.2022.0116" target="_blank" >10.1353/mlr.2022.0116</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Education of an Author: Gavino Ledda in Paolo and Vittorio Taviani’s Padre padrone

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This essay examines the Tavianis’ Padre padrone, an adaptation of the homonymous autobiographical novel by Gavino Ledda: a testimony of pastoral isolation followed by a long journey towards inclusion. The adapters re-read the literary model according to a Brechtian approach, aimed at encouraging the viewer&apos;s reflection on social and economic dynamics - the relationship with authority, the need for individual emancipation. In order to trace Ledda’s presence in the film, the contribution examines its first and last sequences, in which Ledda himself took part.

  • Název v anglickém jazyce

    The Education of an Author: Gavino Ledda in Paolo and Vittorio Taviani’s Padre padrone

  • Popis výsledku anglicky

    This essay examines the Tavianis’ Padre padrone, an adaptation of the homonymous autobiographical novel by Gavino Ledda: a testimony of pastoral isolation followed by a long journey towards inclusion. The adapters re-read the literary model according to a Brechtian approach, aimed at encouraging the viewer&apos;s reflection on social and economic dynamics - the relationship with authority, the need for individual emancipation. In order to trace Ledda’s presence in the film, the contribution examines its first and last sequences, in which Ledda himself took part.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MODERN LANGUAGE REVIEW

  • ISSN

    0026-7937

  • e-ISSN

    2222-4319

  • Svazek periodika

    117

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    608-621

  • Kód UT WoS článku

    000905721400004

  • EID výsledku v databázi Scopus