UDRŽITELNÉ MÓDY DOPRAVY U DĚTÍ V MLADŠÍM ŠKOLNÍM VĚKU V KONTEXTU CESTOVÁNÍ DO ŠKOLY A ZPĚT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73613455" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73613455 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333193342" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333193342</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
UDRŽITELNÉ MÓDY DOPRAVY U DĚTÍ V MLADŠÍM ŠKOLNÍM VĚKU V KONTEXTU CESTOVÁNÍ DO ŠKOLY A ZPĚT
Popis výsledku v původním jazyce
V posledních desetiletích dochází k obecnému nárůstu počtu rodičů, kteří dopravují své děti do i ze školy autem, což představuje riziko, kvůli vyššímu počtu aut v okolí škol. Zároveň klesá počet dětí, které využívají udržitelné způsoby cestování (nejen) na území ČR. Neznáme všechny významné faktory, které souvisí s tím, jestli děti v mladším školním věku při svých cestách do a ze základních škol využívají udržitelné módy dopravy nebo ne. Příspěvek se zaměřuje na popis smíšeného výzkumného designu, který lze ke zkoumání tohoto fenoménu uplatnit. V první (kvalitativní i kvantitativní) části budou realizovány rozhovory s (cca 20) rodinami, ohniskové skupiny s dětmi a rodiny budou vyplňovat elektronický cestovní deník. Po zpracování získaných údajů, ve druhé (kvantitativní) části výzkumu, budou konstruovány dvě verze dotazníku pro rodiče a děti, které budou administrovány větším počtu (cca 200) rodin. Třetí fáze bude zaměřena na návrh možných opatření na podporu udržitelných módů dopravy.
Název v anglickém jazyce
SUSTAINABLE MODES OF TRANSPORT FOR YOUNGER AGE SCHOOL CHILDREN ON THE WAY TO AND FROM SCHOOL
Popis výsledku anglicky
The number of children using sustainable modes of travel in the Czech Republic is decreasing. We do not know all the important factors that are related to whether or not children of younger school age use sustainable modes of transport when travelling to and from primary school. This paper focuses on describing a mixed methods design that can be applied to investigate this phenomenon. In the first (qualitative and quantitative) part, interviews with (approx. 20) families and focus groups with children will be conducted and families will complete an electronic travel diary. After processing the collected data, in the second (quantitative) part of the research, two versions of the questionnaire for parents and children will be constructed and administered to a larger number of (approx. 200) families. The third phase will focus on the design of potential measures to promote sustainable modes of transport.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PhD existence 12 – „Změna“
ISBN
978-80-244-6174-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
"427–436"
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci (VUP)
Místo vydání
Křížkovského 8, 771 47 Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
31. 1. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—