Mateřskou školou ke školní připravenosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA1501E0X" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A1501E0X - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mateřskou školou ke školní připravenosti
Popis výsledku v původním jazyce
V práci se zabývám problematikou připravenosti dětí na vstup do základní školy a změnami spojené s rolí školáka. Nástup do školy, stejně jako všechny sociální mezníky v životě člověka, přináší zátěž nových požadavků. Bez potřebných předpokladů, daných zráním i učením by dítě roli školáka nemohlo dobře zvládnout. V teoretické části jsem shrnula obecné poznatky týkající se školní zralosti a připravenosti jako předpokladu nástupu do školy. Dále zde charakterizuji dítě předškolního a mladšího školního věkua jeho přijmutí role školáka. Upozorňuji také na důležitost diagnostiky dětí a spolupráce rodiny a školy. V praktické části jsem s využitím diagnostických testů, rozhovorů a pozorování zpracovala kazuistiku vybraných žáků. Výsledkem bylo posouzení, jak se jejich připravenost projevuje ve školním prostředí.
Název v anglickém jazyce
Kindergarten to school readiness
Popis výsledku anglicky
In this thesis I focus on the readiness of children for primary school and on the changes associated with the role of a pupil. Entering schools, as all social milestones in a person?s life, bring new load of requirements. The child would not be able to handle the role of a pupil without the necessary assumptions given by the maturation and by learning. In the theoretical part I summarize general knowledge related to schoolreadiness and maturity as a prerequisite for entering school. Furthermore I describe the child of preschool and of an early school age and his acceptance of a role as a pupil. This part also underlines the importance of diagnosis of children and cooperation between family and school. In the practical part I use diagnostic tests, interviews and observations of selected pupils to prepare case reports. The result was to assess how their readiness reflects in the school environment.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7464-231-9
Počet stran knihy
146
Název nakladatele
OFTIS Ostrava
Místo vydání
Ostravská univerzita v Ostravě, PdF
Kód UT WoS knihy
—