Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Připravenost dětí na vstup do základní školy a jejich naplnění role školáka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA13015AP" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A13015AP - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Připravenost dětí na vstup do základní školy a jejich naplnění role školáka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V práci se zabývám problematikou připravenosti dětí na vstup do základní školy a změnami spojené s rolí školáka. Nástup do školy, stejně jako všechny sociální mezníky v životě člověka, přináší zátěž nových požadavků. Bez potřebných předpokladů, daných zráním i učením by dítě roli školáka nemohlo dobře zvládnout. V teoretické části jsem shrnula obecné poznatky týkající se školní zralosti a připravenosti jako předpokladu nástupu do školy. Dále zde charakterizuji dítě předškolního a mladšího školního věkua jeho přijmutí role školáka. Upozorňuji také na důležitost diagnostiky dětí a spolupráce rodiny a školy. V praktické části jsem s využitím diagnostických testů, rozhovorů a pozorování zpracovala kazuistiku vybraných žáků. Výsledkem bylo posouzení, jak se jejich připravenost projevuje ve školním prostředí.

  • Název v anglickém jazyce

    Children?s school readiness in pre - school institutions and their following acclimation to school

  • Popis výsledku anglicky

    In this thesis I focus on the readiness of children for primary school and on the changes associated with the role of a pupil. Entering schools, as all social milestones in a person?s life, bring new load of requirements. The child would not be able to handle the role of a pupil without the necessary assumptions given by the maturation and by learning. In the theoretical part I summarize general knowledge related to schoolreadiness and maturity as a prerequisite for entering school. Furthermore I describe the child of preschool and of an early school age and his acceptance of a role as a pupil. This part also underlines the importance of diagnosis of children and cooperation between family and school. In the practical part I use diagnostic tests, interviews and observations of selected pupils to prepare case reports. The result was to assess how their readiness reflects in the school environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspevku X. ročníku mezinárodní konference Pedagogická diagnostika a evaluace 2012

  • ISBN

    978-80-7464-167-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    450

  • Strana od-do

    425-436

  • Název nakladatele

    Universitas ostraviensis

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostravice

  • Datum konání akce

    11. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku