Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychometric Analysis of Rosenberg’s Self-Esteem Scale. A Specific Application of the Scale on Adolescents Aged 11-19

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73614475" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73614475 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.temjournal.com/content/114/TEMJournalNovember2022_1732_1741.html" target="_blank" >https://www.temjournal.com/content/114/TEMJournalNovember2022_1732_1741.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18421/TEM114-39" target="_blank" >10.18421/TEM114-39</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Psychometric Analysis of Rosenberg’s Self-Esteem Scale. A Specific Application of the Scale on Adolescents Aged 11-19

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents a psychometric analysis of Rosenberg’s Self-Esteem Scale and its interpretation in the context of a population sample of Czech adolescents. The theoretical background includes a description of a general model of selfconcept with a focus on the component of self-esteem. We point out the link between personal and social variables in the establishment of one’s self-esteem and the relationship between its establishment and school performance in the period of adolescence. Research data were collected from 7,733 adolescents aged 11-19 in the Czech Republic attending elementary schools, general secondary schools, and specialized secondary schools (ISCED 2 and 3). Their average age was 14.75 year (SD = 2.22). The psychometric analysis used a confirmatory factor analysis and the Item Response Theory (IRT) method. The results of analysis pointed out that during the period of adolescence, the score in Rosenberg’s Self-Esteem Scale may be interpreted as a unidimensional construct.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychometric Analysis of Rosenberg’s Self-Esteem Scale. A Specific Application of the Scale on Adolescents Aged 11-19

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a psychometric analysis of Rosenberg’s Self-Esteem Scale and its interpretation in the context of a population sample of Czech adolescents. The theoretical background includes a description of a general model of selfconcept with a focus on the component of self-esteem. We point out the link between personal and social variables in the establishment of one’s self-esteem and the relationship between its establishment and school performance in the period of adolescence. Research data were collected from 7,733 adolescents aged 11-19 in the Czech Republic attending elementary schools, general secondary schools, and specialized secondary schools (ISCED 2 and 3). Their average age was 14.75 year (SD = 2.22). The psychometric analysis used a confirmatory factor analysis and the Item Response Theory (IRT) method. The results of analysis pointed out that during the period of adolescence, the score in Rosenberg’s Self-Esteem Scale may be interpreted as a unidimensional construct.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TEM Journal-Technology Education Management Informatics

  • ISSN

    2217-8309

  • e-ISSN

    2217-8333

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    RS - Srbská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1732-1741

  • Kód UT WoS článku

    000893014800039

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85143783090