Sinograms on Commercial Signs. A Case Study of Chinese Restaurants in Prague
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F24%3A73626499" target="_blank" >RIV/61989592:15210/24:73626499 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333206386" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333206386</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.36824/2022-graf-slam" target="_blank" >10.36824/2022-graf-slam</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Sinograms on Commercial Signs. A Case Study of Chinese Restaurants in Prague
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is a response to the noticeable use of Chinese script in the public space of a country with a relatively small number of Chinese immigrants. The appearance of this linguistic phenomenon in Czechia arises from its significant involvement in the gastronomy business associated with vibrant outdoor branding. Sinograms are one of the most favorite items through which Chinese restaurant label the ethnic origin of the offered food. This study draws on the conceptual framework of linguistic landscape theory and, through visual analysis, reconstructs the graphic and linguistic contexts in which sinograms are displayed on restaurant storefronts. It is based on the photo documentation collected during August 2020 in the capital city of Prague. The sinogram-oriented approach enables a unique outlook on the dynamics of the foreign non-Latin script displayed on commercial signs. The established set of similarities indicates a high level of unity in the marketing of Chineseness through the sinograms.
Název v anglickém jazyce
Sinograms on Commercial Signs. A Case Study of Chinese Restaurants in Prague
Popis výsledku anglicky
This paper is a response to the noticeable use of Chinese script in the public space of a country with a relatively small number of Chinese immigrants. The appearance of this linguistic phenomenon in Czechia arises from its significant involvement in the gastronomy business associated with vibrant outdoor branding. Sinograms are one of the most favorite items through which Chinese restaurant label the ethnic origin of the offered food. This study draws on the conceptual framework of linguistic landscape theory and, through visual analysis, reconstructs the graphic and linguistic contexts in which sinograms are displayed on restaurant storefronts. It is based on the photo documentation collected during August 2020 in the capital city of Prague. The sinogram-oriented approach enables a unique outlook on the dynamics of the foreign non-Latin script displayed on commercial signs. The established set of similarities indicates a high level of unity in the marketing of Chineseness through the sinograms.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60202 - Specific languages
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Grapholinguistics in the 21st Century 2022. Proceedings
ISBN
—
ISSN
2681-8566
e-ISSN
2534-5192
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
135-156
Název nakladatele
Fluxus Edition
Místo vydání
Brest
Místo konání akce
Paříž
Datum konání akce
8. 6. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—