Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sinograms on Commercial Signs. A Case Study of Chinese Restaurants in Prague

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F24%3A73626499" target="_blank" >RIV/61989592:15210/24:73626499 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333206386" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333206386</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36824/2022-graf-slam" target="_blank" >10.36824/2022-graf-slam</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sinograms on Commercial Signs. A Case Study of Chinese Restaurants in Prague

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is a response to the noticeable use of Chinese script in the public space of a country with a relatively small number of Chinese immigrants. The appearance of this linguistic phenomenon in Czechia arises from its significant involvement in the gastronomy business associated with vibrant outdoor branding. Sinograms are one of the most favorite items through which Chinese restaurant label the ethnic origin of the offered food. This study draws on the conceptual framework of linguistic landscape theory and, through visual analysis, reconstructs the graphic and linguistic contexts in which sinograms are displayed on restaurant storefronts. It is based on the photo documentation collected during August 2020 in the capital city of Prague. The sinogram-oriented approach enables a unique outlook on the dynamics of the foreign non-Latin script displayed on commercial signs. The established set of similarities indicates a high level of unity in the marketing of Chineseness through the sinograms.

  • Název v anglickém jazyce

    Sinograms on Commercial Signs. A Case Study of Chinese Restaurants in Prague

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is a response to the noticeable use of Chinese script in the public space of a country with a relatively small number of Chinese immigrants. The appearance of this linguistic phenomenon in Czechia arises from its significant involvement in the gastronomy business associated with vibrant outdoor branding. Sinograms are one of the most favorite items through which Chinese restaurant label the ethnic origin of the offered food. This study draws on the conceptual framework of linguistic landscape theory and, through visual analysis, reconstructs the graphic and linguistic contexts in which sinograms are displayed on restaurant storefronts. It is based on the photo documentation collected during August 2020 in the capital city of Prague. The sinogram-oriented approach enables a unique outlook on the dynamics of the foreign non-Latin script displayed on commercial signs. The established set of similarities indicates a high level of unity in the marketing of Chineseness through the sinograms.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Grapholinguistics in the 21st Century 2022. Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2681-8566

  • e-ISSN

    2534-5192

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    135-156

  • Název nakladatele

    Fluxus Edition

  • Místo vydání

    Brest

  • Místo konání akce

    Paříž

  • Datum konání akce

    8. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku