Be Careful! How to avoid methodological pitfalls during the process of qualitative research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F24%3A73630021" target="_blank" >RIV/61989592:15210/24:73630021 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Be Careful! How to avoid methodological pitfalls during the process of qualitative research
Popis výsledku v původním jazyce
The online workshop, led by prof. Izhar Oplatka (Israel), outlined potential pitfalls that each emergent researcher might face during the qualitative research process and provided adequate strategies to face with them effectively. The presenter’s personal and professional experience in supervising doctoral and MA students in their qualitative research and students’ own reflections on the pitfalls they had faced were used as resources for this workshop. In the second part of the workshop, the challenges, complexities, and strategies of semi-structured interviewing in studies about emotion in educational organizations, in general, and about teacher emotion and emotion in educational leadership, were discussed, in particular
Název v anglickém jazyce
Be Careful! How to avoid methodological pitfalls during the process of qualitative research
Popis výsledku anglicky
The online workshop, led by prof. Izhar Oplatka (Israel), outlined potential pitfalls that each emergent researcher might face during the qualitative research process and provided adequate strategies to face with them effectively. The presenter’s personal and professional experience in supervising doctoral and MA students in their qualitative research and students’ own reflections on the pitfalls they had faced were used as resources for this workshop. In the second part of the workshop, the challenges, complexities, and strategies of semi-structured interviewing in studies about emotion in educational organizations, in general, and about teacher emotion and emotion in educational leadership, were discussed, in particular
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
online
Stát konání akce
IL - Stát Izrael
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
49
Počet zahraničních účastníků
28
Typ akce podle státní přísl. účastníků
WRD - Celosvětová akce