Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Be Careful! How to avoid methodological pitfalls during the process of qualitative research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F24%3A73630021" target="_blank" >RIV/61989592:15210/24:73630021 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Be Careful! How to avoid methodological pitfalls during the process of qualitative research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The online workshop, led by prof. Izhar Oplatka (Israel), outlined potential pitfalls that each emergent researcher might face during the qualitative research process and provided adequate strategies to face with them effectively. The presenter’s personal and professional experience in supervising doctoral and MA students in their qualitative research and students’ own reflections on the pitfalls they had faced were used as resources for this workshop. In the second part of the workshop, the challenges, complexities, and strategies of semi-structured interviewing in studies about emotion in educational organizations, in general, and about teacher emotion and emotion in educational leadership, were discussed, in particular

  • Název v anglickém jazyce

    Be Careful! How to avoid methodological pitfalls during the process of qualitative research

  • Popis výsledku anglicky

    The online workshop, led by prof. Izhar Oplatka (Israel), outlined potential pitfalls that each emergent researcher might face during the qualitative research process and provided adequate strategies to face with them effectively. The presenter’s personal and professional experience in supervising doctoral and MA students in their qualitative research and students’ own reflections on the pitfalls they had faced were used as resources for this workshop. In the second part of the workshop, the challenges, complexities, and strategies of semi-structured interviewing in studies about emotion in educational organizations, in general, and about teacher emotion and emotion in educational leadership, were discussed, in particular

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    online

  • Stát konání akce

    IL - Stát Izrael

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    49

  • Počet zahraničních účastníků

    28

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    WRD - Celosvětová akce