Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE IMPORTANCE OF THE EMOTIONS OF THE STUDENTS WITH HIGH ABILITIES AND HOW TO WORK WITH THEM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73629533" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73629533 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.jep.upol.cz/2024/Journal-of-Exceptional-People-Volume13-Number24.pdf" target="_blank" >http://www.jep.upol.cz/2024/Journal-of-Exceptional-People-Volume13-Number24.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE IMPORTANCE OF THE EMOTIONS OF THE STUDENTS WITH HIGH ABILITIES AND HOW TO WORK WITH THEM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This overview aims to provide a comprehensive understanding of the evolving discourse surrounding the emotional well-being of gifted students in education. It delves into the emergence of emotional quotient (EQ) research, emphasising its significance beyond cognitive abilities and its impact on academic performance. The discussion explores the challenges faced by gifted students and highlights the necessity of tailored emotional stability programmes to support their development. Additionally, the overview examines effective teaching strategies and identifies ongoing challenges such as financial constraints and the need for further research.

  • Název v anglickém jazyce

    THE IMPORTANCE OF THE EMOTIONS OF THE STUDENTS WITH HIGH ABILITIES AND HOW TO WORK WITH THEM

  • Popis výsledku anglicky

    This overview aims to provide a comprehensive understanding of the evolving discourse surrounding the emotional well-being of gifted students in education. It delves into the emergence of emotional quotient (EQ) research, emphasising its significance beyond cognitive abilities and its impact on academic performance. The discussion explores the challenges faced by gifted students and highlights the necessity of tailored emotional stability programmes to support their development. Additionally, the overview examines effective teaching strategies and identifies ongoing challenges such as financial constraints and the need for further research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Exceptional People

  • ISSN

    1805-4978

  • e-ISSN

    1805-4986

  • Svazek periodika

    2024

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    63-76

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus