THE IMPORTANCE OF THE EMOTIONS OF THE STUDENTS WITH HIGH ABILITIES AND HOW TO WORK WITH THEM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73629533" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73629533 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.jep.upol.cz/2024/Journal-of-Exceptional-People-Volume13-Number24.pdf" target="_blank" >http://www.jep.upol.cz/2024/Journal-of-Exceptional-People-Volume13-Number24.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
THE IMPORTANCE OF THE EMOTIONS OF THE STUDENTS WITH HIGH ABILITIES AND HOW TO WORK WITH THEM
Popis výsledku v původním jazyce
This overview aims to provide a comprehensive understanding of the evolving discourse surrounding the emotional well-being of gifted students in education. It delves into the emergence of emotional quotient (EQ) research, emphasising its significance beyond cognitive abilities and its impact on academic performance. The discussion explores the challenges faced by gifted students and highlights the necessity of tailored emotional stability programmes to support their development. Additionally, the overview examines effective teaching strategies and identifies ongoing challenges such as financial constraints and the need for further research.
Název v anglickém jazyce
THE IMPORTANCE OF THE EMOTIONS OF THE STUDENTS WITH HIGH ABILITIES AND HOW TO WORK WITH THEM
Popis výsledku anglicky
This overview aims to provide a comprehensive understanding of the evolving discourse surrounding the emotional well-being of gifted students in education. It delves into the emergence of emotional quotient (EQ) research, emphasising its significance beyond cognitive abilities and its impact on academic performance. The discussion explores the challenges faced by gifted students and highlights the necessity of tailored emotional stability programmes to support their development. Additionally, the overview examines effective teaching strategies and identifies ongoing challenges such as financial constraints and the need for further research.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Exceptional People
ISSN
1805-4978
e-ISSN
1805-4986
Svazek periodika
2024
Číslo periodika v rámci svazku
24
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
63-76
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—