INTEGRATION OF NEW METHODS AND NEW TECHNOLOGIES INTO LEGAL LANGUAGE LEARNING AND TRAINING
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15220%2F13%3A33147594" target="_blank" >RIV/61989592:15220/13:33147594 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
INTEGRATION OF NEW METHODS AND NEW TECHNOLOGIES INTO LEGAL LANGUAGE LEARNING AND TRAINING
Popis výsledku v původním jazyce
New technologies lead to a major change in the culture of learning in connection with the learning possibilities linked to them. The implementation of new technologies into language for specific purposes learning (LSP) facilitate more independence on thepart of the learner, more self-directed activities and better organization of learning processes, encourage interactive work, facilitate direct feedback, enable contents and information to be continually updated with minimum efforts, provide faster access to teaching and learning materials, provide greater opportunities for individual forms of learning, etc. Author describes innovated legal language courses developed for university students of law within the project "Complex innovation of training in legal language and enhancement of professional and language skills for practice" (INOVA; project no. CZ.1.07/2.2.00/15.0262). On this practical example the author shows how implementing new technologies and methods make LSP more effective
Název v anglickém jazyce
INTEGRATION OF NEW METHODS AND NEW TECHNOLOGIES INTO LEGAL LANGUAGE LEARNING AND TRAINING
Popis výsledku anglicky
New technologies lead to a major change in the culture of learning in connection with the learning possibilities linked to them. The implementation of new technologies into language for specific purposes learning (LSP) facilitate more independence on thepart of the learner, more self-directed activities and better organization of learning processes, encourage interactive work, facilitate direct feedback, enable contents and information to be continually updated with minimum efforts, provide faster access to teaching and learning materials, provide greater opportunities for individual forms of learning, etc. Author describes innovated legal language courses developed for university students of law within the project "Complex innovation of training in legal language and enhancement of professional and language skills for practice" (INOVA; project no. CZ.1.07/2.2.00/15.0262). On this practical example the author shows how implementing new technologies and methods make LSP more effective
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AG - Právní vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
LEGAL LANGUAGE - FROM THEORY TO PRACTICE
ISBN
978-80-7409-068-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
238-255
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
3. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—