Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F15%3A00086999" target="_blank" >RIV/00216224:14640/15:00086999 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.cjv.muni.cz/en/international-conference-2015-brno/" target="_blank" >https://www.cjv.muni.cz/en/international-conference-2015-brno/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices
Popis výsledku v původním jazyce
Masaryk University Language Centre, being a dynamic organization of many educational as well as research interests, invited higher education teaching staff, researchers and managers to present, share and discuss their ideas in a creative atmosphere of the conference. There were four sections: Innovation, Research, Methodology and Best Practices. These main topics were approached through the following subtopics: innovation and pilot experiments in teaching LAP/LSP; innovations in academic writing; introducing alternative teaching methods, such as collaborative learning, autonomous learning, cross-cultural communication, creativity, critical thinking and other soft skills; new approaches to standardizing/personalizing language assessment and testing; ICTimplementation; social media in language learning and teaching; continuous professional development, further staff education and training; University Language Centres ? language policies implementation; University Language Centres ? loca
Název v anglickém jazyce
Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices
Popis výsledku anglicky
Masaryk University Language Centre, being a dynamic organization of many educational as well as research interests, invited higher education teaching staff, researchers and managers to present, share and discuss their ideas in a creative atmosphere of the conference. There were four sections: Innovation, Research, Methodology and Best Practices. These main topics were approached through the following subtopics: innovation and pilot experiments in teaching LAP/LSP; innovations in academic writing; introducing alternative teaching methods, such as collaborative learning, autonomous learning, cross-cultural communication, creativity, critical thinking and other soft skills; new approaches to standardizing/personalizing language assessment and testing; ICTimplementation; social media in language learning and teaching; continuous professional development, further staff education and training; University Language Centres ? language policies implementation; University Language Centres ? loca
Klasifikace
Druh
M - Uspořádání konference
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Brno
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
324
Počet zahraničních účastníků
150
Typ akce podle státní přísl. účastníků
WRD - Celosvětová akce