Ethics and plagiarism in students' opinions: A case study from the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15220%2F21%3A73609780" target="_blank" >RIV/61989592:15220/21:73609780 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.j-psp.com/download/ethics-and-plagiarism-in-students-opinions-a-case-study-from-the-czech-republic-11532.pdf" target="_blank" >https://www.j-psp.com/download/ethics-and-plagiarism-in-students-opinions-a-case-study-from-the-czech-republic-11532.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.33902/JPSP.2021274943" target="_blank" >10.33902/JPSP.2021274943</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ethics and plagiarism in students' opinions: A case study from the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This article is about plagiarism from the perspective of university students. It presents data collected among 309 students at the Faculty of Law, Palacký University in Olomouc, to reveal attitudes of future lawyers towards the issue of plagiarism. The research follows previous research made at Mendel University in Brno. Next to the revealing attitudes of students towards plagiarism, the article compares results achieved at both institutions and tries to reveal the most critical factors leading to plagiarism. Moreover, data obtained at Palacký University are put into the broader theoretical context of research on plagiarism.
Název v anglickém jazyce
Ethics and plagiarism in students' opinions: A case study from the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This article is about plagiarism from the perspective of university students. It presents data collected among 309 students at the Faculty of Law, Palacký University in Olomouc, to reveal attitudes of future lawyers towards the issue of plagiarism. The research follows previous research made at Mendel University in Brno. Next to the revealing attitudes of students towards plagiarism, the article compares results achieved at both institutions and tries to reveal the most critical factors leading to plagiarism. Moreover, data obtained at Palacký University are put into the broader theoretical context of research on plagiarism.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Pedagogical Sociology and Psychology
ISSN
2687-3788
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
103-115
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—