Online výuka Trestněprávní kliniky na PFUP – východiska, výzvy, zkušenosti a dopady
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15220%2F22%3A73618192" target="_blank" >RIV/61989592:15220/22:73618192 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ceeol.com/search/journal-detail?id=925" target="_blank" >https://www.ceeol.com/search/journal-detail?id=925</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Online výuka Trestněprávní kliniky na PFUP – východiska, výzvy, zkušenosti a dopady
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá Trestněprávní klinikou vyučovanou na Právnické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci jako povinně volitelný předmět v době omezení prezenční výuky, tedy v období od března roku 2020 do konce roku 2021. V daném období došlo k náhlému přesunutí výuky do úplného režimu online v rámci probíhajícího semestru, v dalším semestru byla výuka realizována kompletně pouze online formou a v posledním semestru bylo nutno reagovat na požadavek hybridní výuky, tedy realizovat výuku prezenčně a zajistit její (v rámci možností) plnohodnotný přenos v online formě distančně. Vzhledem k tomu, že předmět je realizován jako praktický s prvky simulace, bylo třeba vypořádat se s celou řadou problémů z přechodu do online formy vyplývajících. Článek vymezuje profesní kompetence absolventa předmětu a na jejich podkladě analyzuje limity naplnění těchto kompetencí v rámci distanční a hybridní formy výuky. Autor se dále věnuje východiskům online výuky tohoto klinického předmětu, výzvám, kterým museli vyučující i studenti čelit, reálným zkušenostem z praxe distanční výuky a zhodnocení dopadů do výuky v době po pandemii Covid-19.
Název v anglickém jazyce
Online teaching of the Criminal Law Clinic at Law Faculty Palacky University - resources, challenges, experiences and impacts
Popis výsledku anglicky
The article deals with Criminal Law Clinic, taught at the Faculty of Law Palacký University Olomouc as an elective course during interruptions of full-time studies, in the period from March 2020 till the end of 2021. During this period, the studies were suddenly transferred to a fully online teaching regime while the study term was in progress, in the next term, all teaching was fully online and in the latest term, it was vital to react to the needs of hybrid teaching, which means fulltime teaching and as far as possible, also an adequate online transmission in the distance form. Since the course is taught practically together with simulation features, it was essential to deal with plenty of problems resulting from the online form. The article defines professional competence of students and accordingly analyses the limits of acquiring this competence in the distance form of teaching. The author also deals with the foundations of online teaching of this clinical course, challenges faced by teachers and students, real experience from practise of distance teaching and evaluates the impacts of teaching in the period after the Covid-19 pandemic.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Iuridica Olomucensia
ISSN
1801-0288
e-ISSN
1805-9554
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
122-130
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—