The Use of Teaching Methods and tools for Teaching Philosophy in Relation to the Learning Styles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F10%3A10217324" target="_blank" >RIV/61989592:15260/10:10217324 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Využitie didaktických metód a prostriedkov na vyučovaní filozofie v závislosti od učebných štýlov
Popis výsledku v původním jazyce
Súčasná reforma v školstve na Slovensku, ako aj svetové trendy kladú dôraz na zmenu prístupu k vyučovaniu. V príspevku zdôvodňujeme využitie rôznych metód a prostriedkov na vyučovaní filozofie ako súčasti náuky o spoločnosti či občianskej náuky na strednej škole v závislosti od toho, aký typ učenia u žiakov prevláda. Uvádzame príklady aj na oživujúce a motivujúce prvky, aj metódu diskusie podľa M. Lipmana ? zakladateľa filozofie pre deti, ako aj niektoré moderné didaktické metódy vyučovania. Vzhľadom naciele filozofie ako vedy a kľúčové kompetencie predmetu filozofia hľadáme prieniky tradičného a novátorského, ktoré sledujú nielen rozumový, ale i celkový rozvoj žiaka.
Název v anglickém jazyce
The Use of Teaching Methods and tools for Teaching Philosophy in Relation to the Learning Styles
Popis výsledku anglicky
The current reform in education in Slovakia, as well as the global trends, emphasizes the change in approach to education. The paper justifies the use of different methods and tools of teaching philosophy as a part of teaching Civics in high school, depending on what type of learning style prevails. The work shows examples of refreshing and motivational elements, the method of discussion by M. Lipman - the founder of philosophy for children as well as some modern didactic methods of teaching. Given thegoals of philosophy as a science and the key competencies of philosophy we are looking for the intersections of traditional and innovative goals, which follow not only intellectual but also the overall development of students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Integrácia teórie a praxe didaktiky ako determinant kvality modernej školy
ISBN
978-80-7097-843-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Filozofická fakulta UPJŠ v Košiciach
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Košice
Datum konání akce
4. 11. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—