Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Use of Teaching Methods and tools for Teaching Philosophy in Relation to the Learning Styles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F10%3A10217324" target="_blank" >RIV/61989592:15260/10:10217324 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Využitie didaktických metód a prostriedkov na vyučovaní filozofie v závislosti od učebných štýlov

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Súčasná reforma v školstve na Slovensku, ako aj svetové trendy kladú dôraz na zmenu prístupu k vyučovaniu. V príspevku zdôvodňujeme využitie rôznych metód a prostriedkov na vyučovaní filozofie ako súčasti náuky o spoločnosti či občianskej náuky na strednej škole v závislosti od toho, aký typ učenia u žiakov prevláda. Uvádzame príklady aj na oživujúce a motivujúce prvky, aj metódu diskusie podľa M. Lipmana ? zakladateľa filozofie pre deti, ako aj niektoré moderné didaktické metódy vyučovania. Vzhľadom naciele filozofie ako vedy a kľúčové kompetencie predmetu filozofia hľadáme prieniky tradičného a novátorského, ktoré sledujú nielen rozumový, ale i celkový rozvoj žiaka.

  • Název v anglickém jazyce

    The Use of Teaching Methods and tools for Teaching Philosophy in Relation to the Learning Styles

  • Popis výsledku anglicky

    The current reform in education in Slovakia, as well as the global trends, emphasizes the change in approach to education. The paper justifies the use of different methods and tools of teaching philosophy as a part of teaching Civics in high school, depending on what type of learning style prevails. The work shows examples of refreshing and motivational elements, the method of discussion by M. Lipman - the founder of philosophy for children as well as some modern didactic methods of teaching. Given thegoals of philosophy as a science and the key competencies of philosophy we are looking for the intersections of traditional and innovative goals, which follow not only intellectual but also the overall development of students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Integrácia teórie a praxe didaktiky ako determinant kvality modernej školy

  • ISBN

    978-80-7097-843-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Filozofická fakulta UPJŠ v Košiciach

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Košice

  • Datum konání akce

    4. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku