Jazykové vzdělávání pro dospělé přistěhovalce v České republice a ve Švédsku a používání cílového jazyka účastníků těchto kurzů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F14%3A33151319" target="_blank" >RIV/61989592:15260/14:33151319 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://soced.cz/?attachment_id=572" target="_blank" >http://soced.cz/?attachment_id=572</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2014.02.02.05" target="_blank" >10.7441/soced.2014.02.02.05</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jazykové vzdělávání pro dospělé přistěhovalce v České republice a ve Švédsku a používání cílového jazyka účastníků těchto kurzů
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem předkládané studie je na pozadí aktuální nabídky jazykového vzdělávání pro dospělé přistěhovalce v obou zemích prezentovat výsledky výzkumu, jenž byl proveden v jazykových kurzech pro dospělé přistěhovalce jak v České republice, tak Švédsku v roce2012. Zmíněné šetření si kladlo za cíl zjistit, zda existují rozdíly v situacích, v nichž účastníci vzdělávání v České republice a ve Švédsku používají cílový jazyk.Teoretická východiska pro zmíněný výzkum se opírala o autory, kteří se věnují jazykovémuvzdělávání cizinců: Carlson (2006), Lindberg & Sandwall (2007), Chvojková (2009), Hádková (2010). Výzkumu se zúčastnilo 95 respondentů z České republiky a 222 respondentů ze Švédska. Jako metodu sběru dat jsme použili nestandardizovaný dotazník. Po ověření hypotéz testem nezávislosti chí-kvadrát pro kontingenční tabulku jsme mohli konstatovat, že mezi situacemi, v nichž hovoří účastníci jazykového vzdělávání cílovým jazykem v České republice a Švédsku, je statisticky významný rozdíl.
Název v anglickém jazyce
The offer in language training for adult immigrants in the Czech Republic and Sweden and the course participants' use of the target language in practice
Popis výsledku anglicky
Using the background of current offers in language training for adult foreigners the aim is to present the results of the research which was conducted in language courses for adult immigrants in both the Czech Republic and Sweden in 2012. This aim of theresearch was to determine whether there were differences in the situations in which learners in the Czech Republic and Sweden use the target language. The research theory was based on the authors who deal with language education for foreigners: Carlson(2006) Lindberg & Sandwall (2007), Chvojková (2009), Hádková (2010). The sample included 95 respondents from the Czech Republic and 222 respondents from Sweden. As a method of data collection, a non-standardized questionnaire was used. To verify the stated hypothesis the chi-square test of independence and contingency tables were applied. Afterwards we could state that there was a statistically significant difference in the situations in which respondents spoke the target language in the
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální pedagogika
ISSN
1805-8825
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
73-87
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—