The use of some historical mathematical textbooks from the Teachers' Institute in Spisska Kapitula in the 19th century and first half of 20th century
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F15%3A33156438" target="_blank" >RIV/61989592:15260/15:33156438 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The use of some historical mathematical textbooks from the Teachers' Institute in Spisska Kapitula in the 19th century and first half of 20th century
Popis výsledku v původním jazyce
We would like to present some excerpts of historical mathematical textbooks from the Teachers' Institute in Spisska Kapitula, because this institute is at the roots of primary education in Central Europe. The methodological approaches used in these textbooks contain suitable motivation and models for explaining basic mathematical notions in primary education and the training of future primary teachers. There are some projects in Europe which use educational software and modern modes of interpretation topresent sections from historical mathematical textbooks in contemporary teaching. In our article we would like to do the same for the Slovakian situation.
Název v anglickém jazyce
The use of some historical mathematical textbooks from the Teachers' Institute in Spisska Kapitula in the 19th century and first half of 20th century
Popis výsledku anglicky
We would like to present some excerpts of historical mathematical textbooks from the Teachers' Institute in Spisska Kapitula, because this institute is at the roots of primary education in Central Europe. The methodological approaches used in these textbooks contain suitable motivation and models for explaining basic mathematical notions in primary education and the training of future primary teachers. There are some projects in Europe which use educational software and modern modes of interpretation topresent sections from historical mathematical textbooks in contemporary teaching. In our article we would like to do the same for the Slovakian situation.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Iartem E-Journal
ISSN
1837-2104
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
38-58
Kód UT WoS článku
000359162500003
EID výsledku v databázi Scopus
—