Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The use of some historical mathematical textbooks from the Teachers' Institute in Spisska Kapitula in the 19th century and first half of 20th century

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F15%3A33156438" target="_blank" >RIV/61989592:15260/15:33156438 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The use of some historical mathematical textbooks from the Teachers' Institute in Spisska Kapitula in the 19th century and first half of 20th century

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We would like to present some excerpts of historical mathematical textbooks from the Teachers' Institute in Spisska Kapitula, because this institute is at the roots of primary education in Central Europe. The methodological approaches used in these textbooks contain suitable motivation and models for explaining basic mathematical notions in primary education and the training of future primary teachers. There are some projects in Europe which use educational software and modern modes of interpretation topresent sections from historical mathematical textbooks in contemporary teaching. In our article we would like to do the same for the Slovakian situation.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of some historical mathematical textbooks from the Teachers' Institute in Spisska Kapitula in the 19th century and first half of 20th century

  • Popis výsledku anglicky

    We would like to present some excerpts of historical mathematical textbooks from the Teachers' Institute in Spisska Kapitula, because this institute is at the roots of primary education in Central Europe. The methodological approaches used in these textbooks contain suitable motivation and models for explaining basic mathematical notions in primary education and the training of future primary teachers. There are some projects in Europe which use educational software and modern modes of interpretation topresent sections from historical mathematical textbooks in contemporary teaching. In our article we would like to do the same for the Slovakian situation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Iartem E-Journal

  • ISSN

    1837-2104

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    38-58

  • Kód UT WoS článku

    000359162500003

  • EID výsledku v databázi Scopus