Postoje studentů středních škol ke vzdělání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F17%3A73584277" target="_blank" >RIV/61989592:15260/17:73584277 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.paidagogos.net/issues/2017/1/article.php?id=4" target="_blank" >http://www.paidagogos.net/issues/2017/1/article.php?id=4</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje studentů středních škol ke vzdělání
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem článku je přinést informace o tom, co a kdo může ovlivňovat tvorbu postojů ke vzdělání u studentů středních škol. Teoretickým východiskem výzkumu se stalo pojetí postojů tuzemskými i zahraničními psychology jako jsou např. Nakonečný, Hewstone a Stroebe a vývojové teorie Kohlberga a Piageta. K získání informací byl použit dotazník s čtyřiadvaceti výroky, které se vztahují ke vzdělání. U každého z výroku je Likertova škála. Kromě těchto výroků jsou zde položky, které zjišťují demografická data (pohlaví, věk, typ školy, vzdělání rodičů). Data byla zpracována pomocí programu SPSS. Byla použita popisná statistika a pro ověření hypotézy Pearsonův korelační koeficient. Výsledky výzkumu poukázaly na to, že studenti středních škol vnímají vzdělání především jako prostředek pro lepší uplatnění na trhu práce. Získané informace budou sloužit pro plánování dalších výzkumných aktivit a v praxi při preventivních programech (např. postoj ke vzdělání jako součást motivace ke studiu).
Název v anglickém jazyce
Secondary School Students’ Attitudes Toward Education
Popis výsledku anglicky
The article presents information of the quantitative research results. The main topic of the research is: attitudes of secondary school students to education. Theoretical basis of this article is the concept of attitude as an evaluation of the individual relationship to the selected object. This relationship evaluation can take positive and negative values. Nakonečný or Hewstone and Stroebe mention three components that are involved in the formation of attitudes: emotional, behavioral and cognitive. For information about the attitudes was used the questionnaire with twenty-four statements, that relate to education. For each statement is used Likert scale. In addition to these statements, there are items that are collected demographic data (gender, age, type of school, parents' education). Data were processed using SPSS program. The research results have shown that secondary school students perceive education primarily as a means to improve the labor market.The information obtained will be used for planning research activities, and in practice in preventive programs (Attitude to education as part of the motivation for the study).
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paidagogos
ISSN
1213-3809
e-ISSN
—
Svazek periodika
2017
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
37-54
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—