Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Curriculum Adjustments For Increasing The Efficiency Of Ict Education Of The Elderly According To Their Ict Proficiency

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F17%3A73587884" target="_blank" >RIV/61989592:15260/17:73587884 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2017.1649" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2017.1649</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2017.1649" target="_blank" >10.21125/iceri.2017.1649</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Curriculum Adjustments For Increasing The Efficiency Of Ict Education Of The Elderly According To Their Ict Proficiency

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The increasing of ICT proficiency of the elderly is one of the key objectives of lifelong learning today. As we have already proved, seniors have very different levels of ICT proficiency. We have distinguished four basic levels of ICT proficiency, from a very low level of ICT proficiency to a very high, almost professional level. The ICT courses for the elderly are usually designed as general courses, and their efficiency seems to decrease. In this paper, we suggest a simple instrument, based on the tool used in the above-mentioned research, and instructions on how to change the ICT course curricula in four areas: usage of smartphones with mobile data, usage of computers in everyday situations (e.g. simple text preparation, internet searching, maps, geo-location), communication online, and social networking. We believe that these four areas are important for coping in most situations when information and communication technologies are used in everyday life. For each of these areas and levels of ICT proficiency, we suggest recommendations for curriculum adjustments and educational aims.

  • Název v anglickém jazyce

    Curriculum Adjustments For Increasing The Efficiency Of Ict Education Of The Elderly According To Their Ict Proficiency

  • Popis výsledku anglicky

    The increasing of ICT proficiency of the elderly is one of the key objectives of lifelong learning today. As we have already proved, seniors have very different levels of ICT proficiency. We have distinguished four basic levels of ICT proficiency, from a very low level of ICT proficiency to a very high, almost professional level. The ICT courses for the elderly are usually designed as general courses, and their efficiency seems to decrease. In this paper, we suggest a simple instrument, based on the tool used in the above-mentioned research, and instructions on how to change the ICT course curricula in four areas: usage of smartphones with mobile data, usage of computers in everyday situations (e.g. simple text preparation, internet searching, maps, geo-location), communication online, and social networking. We believe that these four areas are important for coping in most situations when information and communication technologies are used in everyday life. For each of these areas and levels of ICT proficiency, we suggest recommendations for curriculum adjustments and educational aims.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2017 Proceedings

  • ISBN

    978-84-697-6957-7

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

    2340-1095

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    6382-6388

  • Název nakladatele

    IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION &amp; DEVELOPMENT, LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN

  • Místo vydání

    VALENICA

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    16. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000429975306071