ICT kompetence učitelů a vzdělávání v informačním věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33144107" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33144107 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ICT kompetence učitelů a vzdělávání v informačním věku
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je věnován analýze některých aspektů v oblasti ICT kompetencí učitelů. Co se týče ICT vzdělávání učitelů, vzhledem k ukončení systematických vládních programů zaměřených na rozvoj ICT kompetencí vzniklo v této oblasti vakuum a pedagogové již nemají možnost dalšího systematického vzdělávání v této oblasti. Na tuto situaci jsme zareagovali vytvořením uceleného souboru kurzů zaměřených na rozvoj ICT kompetencí učitelů, které jsou v současné době realizovány Odborem ICT vzdělávání CCV Pedagogickéfakulty UP v Olomouci v rámci projektu ESF CZ.1.07/1.3.00/14.0011. V článku je komparován stav vybraných výzkumných závěrů v oblasti užívání ICT ze strany pedagogických pracovníků s výsledky našich výzkumných sond, které byly prováděny při realizaci našich ICT kurzů pro učitele. V roce 2010 byla provedena pilotní studie, v roce 2011-2012 pak rozšířený výzkum. Součástí probíhajícího projektu je rovněž vyhodnocení efektivity vzdělávacích kurzů a evaluace distančních elektronických studijní
Název v anglickém jazyce
ICT Competences of Teachers and Education in Information Age
Popis výsledku anglicky
The paper is devoted to the analysis of some aspects the ICT competencies of teachers. Regarding ICT teacher training - due to the termination of systematic government programs aimed at developing of ICT skills in this area - the vacuum has originated and teachers have no longer the possibility of further systematic training in this area. At this situation, we responded by creating a coherent set of courses aimed at developing ICT skills of teachers that have been implemented by the Department of ICT Education at Pedagogical Faculty in Olomouc within the ESF project No. CZ.1.07/1.3.00/14.0011. In this paper we compare the status of selected research findings in the use of ICT by teachers with the results of our research probes that have been realized by providing of our ICT courses for teachers - in 2010, a pilot study, in 2011?2012, then expanded research. Part of an ongoing project is an assessment of the effectiveness the training courses and evaluation of distant electronic study s
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1306" target="_blank" >GAP407/11/1306: Evaluace vzdělávacích materiálů určených pro distanční vzdělávání a e-learning</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XX. výroční konference ČAPV - Kvalita ve vzdělávání
ISBN
978-80-7290-620-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
663-675
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
10. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—