Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICT kompetence učitelů a vzdělávání v informačním věku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33144107" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33144107 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ICT kompetence učitelů a vzdělávání v informačním věku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je věnován analýze některých aspektů v oblasti ICT kompetencí učitelů. Co se týče ICT vzdělávání učitelů, vzhledem k ukončení systematických vládních programů zaměřených na rozvoj ICT kompetencí vzniklo v této oblasti vakuum a pedagogové již nemají možnost dalšího systematického vzdělávání v této oblasti. Na tuto situaci jsme zareagovali vytvořením uceleného souboru kurzů zaměřených na rozvoj ICT kompetencí učitelů, které jsou v současné době realizovány Odborem ICT vzdělávání CCV Pedagogickéfakulty UP v Olomouci v rámci projektu ESF CZ.1.07/1.3.00/14.0011. V článku je komparován stav vybraných výzkumných závěrů v oblasti užívání ICT ze strany pedagogických pracovníků s výsledky našich výzkumných sond, které byly prováděny při realizaci našich ICT kurzů pro učitele. V roce 2010 byla provedena pilotní studie, v roce 2011-2012 pak rozšířený výzkum. Součástí probíhajícího projektu je rovněž vyhodnocení efektivity vzdělávacích kurzů a evaluace distančních elektronických studijní

  • Název v anglickém jazyce

    ICT Competences of Teachers and Education in Information Age

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is devoted to the analysis of some aspects the ICT competencies of teachers. Regarding ICT teacher training - due to the termination of systematic government programs aimed at developing of ICT skills in this area - the vacuum has originated and teachers have no longer the possibility of further systematic training in this area. At this situation, we responded by creating a coherent set of courses aimed at developing ICT skills of teachers that have been implemented by the Department of ICT Education at Pedagogical Faculty in Olomouc within the ESF project No. CZ.1.07/1.3.00/14.0011. In this paper we compare the status of selected research findings in the use of ICT by teachers with the results of our research probes that have been realized by providing of our ICT courses for teachers - in 2010, a pilot study, in 2011?2012, then expanded research. Part of an ongoing project is an assessment of the effectiveness the training courses and evaluation of distant electronic study s

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1306" target="_blank" >GAP407/11/1306: Evaluace vzdělávacích materiálů určených pro distanční vzdělávání a e-learning</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XX. výroční konference ČAPV - Kvalita ve vzdělávání

  • ISBN

    978-80-7290-620-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    663-675

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    10. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku