Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICT kompetence učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A10223394" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:10223394 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ICT kompetence učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je věnován současnému stavu ICT (informační a komunikační technologie) kompetencí učitelů. V článku je porovnáván stav výzkumných závěrů v oblasti uţívání ICT s výsledky našich výzkumných sond, které byly prováděny při realizaci ICT kurzů pro pedagogické pracovníky v Odboru ICT vzdělávání CCV Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Ze závěrů Eurostatu mj. vyplynulo, ţe v rámci Evropské unie patří míra vyuţívání internetu v populaci ČR k nejniţším. Naše výzkumy prokázaly posun v přístupu učitelů k vyuţívání ICT ve výuce. Co se týče pedagogických pracovníků, vzhledem k ukončení systematických vládních programů zaměřených na rozvoj ICT kompetencí pedagogických pracovníků vzniklo v této oblasti vakuum a pedagogové jiţ nemají moţnostdalšího systematického vzdělávání v této oblasti.

  • Název v anglickém jazyce

    ICT Competences of Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on the state of ICT (information and communications technology) skills of teachers. The paper compared the state of the research findings for the use of ICT with the results of our research probes, which have been realized in the implementation of ICT courses for teachers at the Department of ICT training the CLE at Faculty of Education, Palacky University in Olomouc. The conclusions from Eurostat showed, among other things, that the degree of Internet use in the Czech Republic is the lowest within the European Union. Our results showed a shift in approach of teachers to the use of ICT in teaching. As regards teachers, due to the termination of government programs aimed at developing ICT skills of teaching staff (State InformationPolicy in Education, National Computer Literacy Programme) was established in this area vacuum and teachers have no longer the possibility of further systematic training in this area.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kam směřuje současný pedagogický výzkum? Sborník příspěvků XVIII. celostátní konference ČAPV

  • ISBN

    978-80-7372-722-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    01-11

  • Název nakladatele

    Technická univerzita

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    7. 9. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku