ICT kompetence učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A10223394" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:10223394 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ICT kompetence učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je věnován současnému stavu ICT (informační a komunikační technologie) kompetencí učitelů. V článku je porovnáván stav výzkumných závěrů v oblasti uţívání ICT s výsledky našich výzkumných sond, které byly prováděny při realizaci ICT kurzů pro pedagogické pracovníky v Odboru ICT vzdělávání CCV Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Ze závěrů Eurostatu mj. vyplynulo, ţe v rámci Evropské unie patří míra vyuţívání internetu v populaci ČR k nejniţším. Naše výzkumy prokázaly posun v přístupu učitelů k vyuţívání ICT ve výuce. Co se týče pedagogických pracovníků, vzhledem k ukončení systematických vládních programů zaměřených na rozvoj ICT kompetencí pedagogických pracovníků vzniklo v této oblasti vakuum a pedagogové jiţ nemají moţnostdalšího systematického vzdělávání v této oblasti.
Název v anglickém jazyce
ICT Competences of Teachers
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on the state of ICT (information and communications technology) skills of teachers. The paper compared the state of the research findings for the use of ICT with the results of our research probes, which have been realized in the implementation of ICT courses for teachers at the Department of ICT training the CLE at Faculty of Education, Palacky University in Olomouc. The conclusions from Eurostat showed, among other things, that the degree of Internet use in the Czech Republic is the lowest within the European Union. Our results showed a shift in approach of teachers to the use of ICT in teaching. As regards teachers, due to the termination of government programs aimed at developing ICT skills of teaching staff (State InformationPolicy in Education, National Computer Literacy Programme) was established in this area vacuum and teachers have no longer the possibility of further systematic training in this area.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kam směřuje současný pedagogický výzkum? Sborník příspěvků XVIII. celostátní konference ČAPV
ISBN
978-80-7372-722-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
01-11
Název nakladatele
Technická univerzita
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
7. 9. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—