Recursive Frame Analysis (RFA) As a Research Tool for Mapping Professional Helping Conversations.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F20%3A73604293" target="_blank" >RIV/61989592:15260/20:73604293 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333184179" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333184179</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Recursive Frame Analysis (RFA) As a Research Tool for Mapping Professional Helping Conversations.
Popis výsledku v původním jazyce
The article is focused on the research method Recursive Frame Analysis (RFA) developed for analysing therapeutic sessions as well as other helping conversations (supervision, coaching etc.). Philosophical roots and position of this method in the field of research methodology (particularly in the field of discursive analysis) are being addressed first. Then the text is focused on some practical considerations on “how to apply” this method – how to distinguish frames and galleries in conversations, how to score movements in „three-act structure“ and how to continuously observe circularities in conversations. There are some brief examples from RFA research too. The last part of the article is devoted to the possibilities of using this research method.
Název v anglickém jazyce
Recursive Frame Analysis (RFA) As a Research Tool for Mapping Professional Helping Conversations.
Popis výsledku anglicky
The article is focused on the research method Recursive Frame Analysis (RFA) developed for analysing therapeutic sessions as well as other helping conversations (supervision, coaching etc.). Philosophical roots and position of this method in the field of research methodology (particularly in the field of discursive analysis) are being addressed first. Then the text is focused on some practical considerations on “how to apply” this method – how to distinguish frames and galleries in conversations, how to score movements in „three-act structure“ and how to continuously observe circularities in conversations. There are some brief examples from RFA research too. The last part of the article is devoted to the possibilities of using this research method.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Solution-Focused Practice Around the World
ISBN
978-0-367-13435-8
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
57-70
Počet stran knihy
193
Název nakladatele
Routledge
Místo vydání
London
Kód UT WoS kapitoly
—