‘Kids’ Skills’ and ‘Mission Possible’ Innovations: Solution-Focused Brief Therapy Models for Working with Children and Adolescents Revised and Expanded.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F20%3A73604295" target="_blank" >RIV/61989592:15260/20:73604295 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/anzf.1399" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/anzf.1399</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1002/anzf.1399" target="_blank" >10.1002/anzf.1399</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
‘Kids’ Skills’ and ‘Mission Possible’ Innovations: Solution-Focused Brief Therapy Models for Working with Children and Adolescents Revised and Expanded.
Popis výsledku v původním jazyce
This article explores the ‘Kids’ Skills’ and ‘Mission Possible’ models of solution-focused brief therapy (SFBT) with children and adolescents. Both models are presented, compared, revised, and expanded with further ideas and therapeutic tools in three crucial areas: 1. Future direction, 2. Resources, and 3. Initiation of change (action). Future direction is expanded by preferred future, skill(s), and goal(s). Resources is expanded by ‘small talk,’ progress and confidence scales, exceptions, metaphors, and engagement of supporters. Initiation of change (action) goes beyond practicing the skill to experiments or steps towards the goal. This gives more flexibility to therapists using SFBT with their clients. All this is illustrated with case examples.
Název v anglickém jazyce
‘Kids’ Skills’ and ‘Mission Possible’ Innovations: Solution-Focused Brief Therapy Models for Working with Children and Adolescents Revised and Expanded.
Popis výsledku anglicky
This article explores the ‘Kids’ Skills’ and ‘Mission Possible’ models of solution-focused brief therapy (SFBT) with children and adolescents. Both models are presented, compared, revised, and expanded with further ideas and therapeutic tools in three crucial areas: 1. Future direction, 2. Resources, and 3. Initiation of change (action). Future direction is expanded by preferred future, skill(s), and goal(s). Resources is expanded by ‘small talk,’ progress and confidence scales, exceptions, metaphors, and engagement of supporters. Initiation of change (action) goes beyond practicing the skill to experiments or steps towards the goal. This gives more flexibility to therapists using SFBT with their clients. All this is illustrated with case examples.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Australian and New Zealand Journal of Family Therapy
ISSN
0814-723X
e-ISSN
—
Svazek periodika
41
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
AU - Austrálie
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
"29–41"
Kód UT WoS článku
000523489700003
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85081733519