Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

‘Kids’ Skills’ and ‘Mission Possible’ Innovations: Solution-Focused Brief Therapy Models for Working with Children and Adolescents Revised and Expanded.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F20%3A73604295" target="_blank" >RIV/61989592:15260/20:73604295 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/anzf.1399" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/anzf.1399</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/anzf.1399" target="_blank" >10.1002/anzf.1399</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ‘Kids’ Skills’ and ‘Mission Possible’ Innovations: Solution-Focused Brief Therapy Models for Working with Children and Adolescents Revised and Expanded.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article explores the ‘Kids’ Skills’ and ‘Mission Possible’ models of solution-focused brief therapy (SFBT) with children and adolescents. Both models are presented, compared, revised, and expanded with further ideas and therapeutic tools in three crucial areas: 1. Future direction, 2. Resources, and 3. Initiation of change (action). Future direction is expanded by preferred future, skill(s), and goal(s). Resources is expanded by ‘small talk,’ progress and confidence scales, exceptions, metaphors, and engagement of supporters. Initiation of change (action) goes beyond practicing the skill to experiments or steps towards the goal. This gives more flexibility to therapists using SFBT with their clients. All this is illustrated with case examples.

  • Název v anglickém jazyce

    ‘Kids’ Skills’ and ‘Mission Possible’ Innovations: Solution-Focused Brief Therapy Models for Working with Children and Adolescents Revised and Expanded.

  • Popis výsledku anglicky

    This article explores the ‘Kids’ Skills’ and ‘Mission Possible’ models of solution-focused brief therapy (SFBT) with children and adolescents. Both models are presented, compared, revised, and expanded with further ideas and therapeutic tools in three crucial areas: 1. Future direction, 2. Resources, and 3. Initiation of change (action). Future direction is expanded by preferred future, skill(s), and goal(s). Resources is expanded by ‘small talk,’ progress and confidence scales, exceptions, metaphors, and engagement of supporters. Initiation of change (action) goes beyond practicing the skill to experiments or steps towards the goal. This gives more flexibility to therapists using SFBT with their clients. All this is illustrated with case examples.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Australian and New Zealand Journal of Family Therapy

  • ISSN

    0814-723X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    41

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    AU - Austrálie

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    "29–41"

  • Kód UT WoS článku

    000523489700003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85081733519