Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Absolventi sociální pedagogiky v profesi sociálního pracovníka v NZDM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F21%3A73609819" target="_blank" >RIV/61989592:15260/21:73609819 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.paidagogos.net/issues/2020/2/article.php?id=8" target="_blank" >http://www.paidagogos.net/issues/2020/2/article.php?id=8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Absolventi sociální pedagogiky v profesi sociálního pracovníka v NZDM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá absolventy sociální pedagogiky, kteří pracují na pozici sociálních pracovníků v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. Cílem příspěvku bylo identifikovat, jaké znalosti a dovednosti vnímají absolventi Sociální pedagogiky pro výkon povolání sociálního pracovníka v NZDM za přínosné a jak hodnotí celkový přínos studia pro dané povolání. Snažili jsme se také prokázat vztah mezi stupněm dosaženého vzdělání absolventů a jejich dalším vzděláváním před nástupem do NZDM. Data jsme získali na základě vlastního dotazníkového šetření. Kvantitativní výzkumné řešení poukázalo na to, že absolventi Sociální pedagogiky vnímají pro profesi sociálního pracovníka v NZDM přínosné znalosti z oblasti psychologie, sociální pedagogiky a sociální práce. Zároveň považovali za přínosné aktivní naslouchání a komunikační dovednosti. Ačkoli se nám nepodařilo prokázat existenci vztahu mezi stupněm dosaženého vzdělávání absolventů Sociální pedagogiky a jejich dalším vzdělávání před nástupem do NZDM, domníváme se, že jsme poukázali na pevné místo těchto absolventů v sociálních službách. Absolventi vyhodnotili celkový přínos studia spíše pozitivně, ačkoli k němu mají určité připomínky či výhrady.

  • Název v anglickém jazyce

    Gradueates of social pedagogy in the profession of a social worker in the low-threshold facilities

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with graduates in social pedagogy working as social workers in the low-threshold facilities for the youth. The aim of the article was to identify what knowledge and skills the graduates in social pedagogy perceive as important for a position of a social worker in the low-threshold facilities for the youth and how they evaluate the overall benefits of studying social pedagogy. We based collecting data on our own questionnaire survey. The research pointed out that graduates of social pedagogy perceive knowledge of psychology and social pedagogy as crucial for their job as well as they highly evaluate knowledge of social work. The respondents also consider active listening and communication skills being very important for their work in the low-threshold facilities for the youth. Although there was no relation between the level of education of the graduates and their further education before their employment in a low-threshold facility for the youth, we hope to have proved a firm position of the graduates in social pedagogy in the field of social services. The graduates evaluated the overall benefits of studying social pedagogy rather positively, although they have some comments or reservations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paidagogos

  • ISSN

    1213-3809

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    127-153

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus