Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementation of Philosophy for Children in Cross-Cutting Themes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F23%3A73620027" target="_blank" >RIV/61989592:15260/23:73620027 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.24040/2023.9788055720678" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.24040/2023.9788055720678</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24040/2023.9788055720678" target="_blank" >10.24040/2023.9788055720678</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Implementácia filozofie pre deti v prierezových témach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Príspevok je zameraný na analýzu možnosti realizácie filozofie s deťmi na základných školách na Slovensku ako súčasť prierezových tém. Ukazuje sa, že obsah a ciele niektorých prierezových tém sú vhodným východiskom na filozofické diskutovanie so žiakmi. Ak sa vhodne prierezové témy zavedú do edukačného procesu, otvárajú aj možnosti implementácie filozofie pre deti ako alternatíva jej realizácie. V súčasnosti sa však na Slovensku pripravuje nový vzdelávací program, v návrhu ktorého sú prierezové témy eliminované. Proces je však vo fáze pripomienkovania, a teda aj návrhov na možnosti včlenenia filozofie pre deti do edukácie.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of Philosophy for Children in Cross-Cutting Themes

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on the analysis of the possibility of implementation Philosophy for children in primary and secondary schools in Slovakia as part of cross-cutting themes. It shows that the content and goals of some cross-cutting themes are a suitable starting point for philosophical discussions with students. If appropriate cross-cutting themes are introduced into the educational process, it also open the possibilities of implementing Philosophy for Children as an alternative to its realization. However, a new educational program is currently being prepared in Slovakia, in the draft of which cross-cutting themes are eliminated. However, the process is now in the comment phase, and therefore it´s time for suggestions on the possibilities of implementation Philosophy for Children into education process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Filozofovanie s deťmi a mravný rozvoj žiaka

  • ISBN

    978-80-557-2067-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    42-57

  • Název nakladatele

    Belianum

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica

  • Datum konání akce

    12. 5. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku