Implementation of Philosophy for Children in Cross-Cutting Themes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F23%3A73620027" target="_blank" >RIV/61989592:15260/23:73620027 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.24040/2023.9788055720678" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.24040/2023.9788055720678</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24040/2023.9788055720678" target="_blank" >10.24040/2023.9788055720678</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Implementácia filozofie pre deti v prierezových témach
Popis výsledku v původním jazyce
Príspevok je zameraný na analýzu možnosti realizácie filozofie s deťmi na základných školách na Slovensku ako súčasť prierezových tém. Ukazuje sa, že obsah a ciele niektorých prierezových tém sú vhodným východiskom na filozofické diskutovanie so žiakmi. Ak sa vhodne prierezové témy zavedú do edukačného procesu, otvárajú aj možnosti implementácie filozofie pre deti ako alternatíva jej realizácie. V súčasnosti sa však na Slovensku pripravuje nový vzdelávací program, v návrhu ktorého sú prierezové témy eliminované. Proces je však vo fáze pripomienkovania, a teda aj návrhov na možnosti včlenenia filozofie pre deti do edukácie.
Název v anglickém jazyce
Implementation of Philosophy for Children in Cross-Cutting Themes
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on the analysis of the possibility of implementation Philosophy for children in primary and secondary schools in Slovakia as part of cross-cutting themes. It shows that the content and goals of some cross-cutting themes are a suitable starting point for philosophical discussions with students. If appropriate cross-cutting themes are introduced into the educational process, it also open the possibilities of implementing Philosophy for Children as an alternative to its realization. However, a new educational program is currently being prepared in Slovakia, in the draft of which cross-cutting themes are eliminated. However, the process is now in the comment phase, and therefore it´s time for suggestions on the possibilities of implementation Philosophy for Children into education process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Filozofovanie s deťmi a mravný rozvoj žiaka
ISBN
978-80-557-2067-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
42-57
Název nakladatele
Belianum
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica
Datum konání akce
12. 5. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—