Integrace v přírodovědném vzdělávání - studium východisek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F06%3A00002633" target="_blank" >RIV/61989592:15310/06:00002633 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Integrace v přírodovědném vzdělávání - studium východisek
Popis výsledku v původním jazyce
Integrace přírodovědných předmětů proniká do vzdělávání na základních i středních školách (ZŠ a SŠ), neboť při tvorbě školních vzdělávacích programů podle rámcových vzdělávacích programů, v oblasti Člověk a příroda, kam spadají předměty fyzika, chemie, biologie a geografie, je nutná úzká spolupráce učitelů všech těchto vzdělávacích předmětů. Školy, resp. učitelé z pedagogické praxe řeší nelehký úkol, vypracovat model přírodovědného učiva pro 2. stupeň ZŠ a následně pro Sš tak, aby při objasňování základních přírodovědných pojmů učiva fyziky, chemie a biologie byly maximálně účelně využívány integrované prvky výuky. Byl sestaven didaktický test s 10 otázkami, v současnosti je tento didaktický test rozeslán na ZŠ po celém území ČR.
Název v anglickém jazyce
Integration in the natural science education - the starting points study
Popis výsledku anglicky
The integration of natural sciences penetrates to education in basic and secondary schools because narrow cooperation of teachers of chemistry, physics, biology and geography is needed for the forming of school education programmes in the human and nature area. The schools, respective teachers from pedagogical practice solve hard imposition to elaborate the model for natural sciences learning for the second level of basic school, consequently for secondary school. The didactic test with ten questions was formed, now this didactic test was send to all basic schools in the Czech republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
CA - Anorganická chemie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F05%2F0188" target="_blank" >GA406/05/0188: Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Chemické listy
ISSN
0009-2770
e-ISSN
—
Svazek periodika
100
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
776
Strana od-do
686
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—