Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vyučování přírodních věd v České republice a změny vycházející z konstruktivistické teorie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F07%3A00004604" target="_blank" >RIV/61989592:15310/07:00004604 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Science teaching in the Czech Republic and changes based on the constructivist theory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paradigm of the constructivism theory starts to infiltrate into the thinking process of science education and that is documented by increased publishing activity especially in Anglo-Saxon and Germanic literature. In the Czech pedagogical literature some works concerning this issue seem to appear, but only in little number in the field of scientific education. The perception of cognition as a construct activity relates both to cognitive activity of a student and to a teacher of science subjects or researches in the Theory of Science Instruction (didactics). The fundamental resource is comprehension of scientific vision and students´ conception (preconceptions) as an equal sources for reconstruction the content structure. The goal of this article isto describe project, to present results, which were done under this project. The project aims to develop constructivist approaches to the field of Physics, Chemistry and Biology instruction. One of the main outcomes will be the model of i

  • Název v anglickém jazyce

    Science teaching in the Czech Republic and changes based on the constructivist theory

  • Popis výsledku anglicky

    The paradigm of the constructivism theory starts to infiltrate into the thinking process of science education and that is documented by increased publishing activity especially in Anglo-Saxon and Germanic literature. In the Czech pedagogical literature some works concerning this issue seem to appear, but only in little number in the field of scientific education. The perception of cognition as a construct activity relates both to cognitive activity of a student and to a teacher of science subjects or researches in the Theory of Science Instruction (didactics). The fundamental resource is comprehension of scientific vision and students´ conception (preconceptions) as an equal sources for reconstruction the content structure. The goal of this article isto describe project, to present results, which were done under this project. The project aims to develop constructivist approaches to the field of Physics, Chemistry and Biology instruction. One of the main outcomes will be the model of i

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F05%2F0188" target="_blank" >GA406/05/0188: Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Redesigning Pedagogy. Conference Proceedings

  • ISBN

    978-981-05-8185-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    255

  • Strana od-do

    19

  • Název nakladatele

    Centre for Research in Pedagogy and Practice, Singapore

  • Místo vydání

    Singapore

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku