Vyučování přírodních věd v České republice a změny vycházející z konstruktivistické teorie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F07%3A00004604" target="_blank" >RIV/61989592:15310/07:00004604 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Science teaching in the Czech Republic and changes based on the constructivist theory
Popis výsledku v původním jazyce
The paradigm of the constructivism theory starts to infiltrate into the thinking process of science education and that is documented by increased publishing activity especially in Anglo-Saxon and Germanic literature. In the Czech pedagogical literature some works concerning this issue seem to appear, but only in little number in the field of scientific education. The perception of cognition as a construct activity relates both to cognitive activity of a student and to a teacher of science subjects or researches in the Theory of Science Instruction (didactics). The fundamental resource is comprehension of scientific vision and students´ conception (preconceptions) as an equal sources for reconstruction the content structure. The goal of this article isto describe project, to present results, which were done under this project. The project aims to develop constructivist approaches to the field of Physics, Chemistry and Biology instruction. One of the main outcomes will be the model of i
Název v anglickém jazyce
Science teaching in the Czech Republic and changes based on the constructivist theory
Popis výsledku anglicky
The paradigm of the constructivism theory starts to infiltrate into the thinking process of science education and that is documented by increased publishing activity especially in Anglo-Saxon and Germanic literature. In the Czech pedagogical literature some works concerning this issue seem to appear, but only in little number in the field of scientific education. The perception of cognition as a construct activity relates both to cognitive activity of a student and to a teacher of science subjects or researches in the Theory of Science Instruction (didactics). The fundamental resource is comprehension of scientific vision and students´ conception (preconceptions) as an equal sources for reconstruction the content structure. The goal of this article isto describe project, to present results, which were done under this project. The project aims to develop constructivist approaches to the field of Physics, Chemistry and Biology instruction. One of the main outcomes will be the model of i
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F05%2F0188" target="_blank" >GA406/05/0188: Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Redesigning Pedagogy. Conference Proceedings
ISBN
978-981-05-8185-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
255
Strana od-do
19
Název nakladatele
Centre for Research in Pedagogy and Practice, Singapore
Místo vydání
Singapore
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—