Konstruktivistická perspektiva a vyučování integrovaných přírodních věd: zpřístupnění přírodních věd všem studentům
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F07%3A00004607" target="_blank" >RIV/61989592:15310/07:00004607 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The constructivist perspektive and teaching integrated science: Making science accessible to all students
Popis výsledku v původním jazyce
The paradigm of the constructivism theory starts to infiltrate into the thinking process of science education and that is documented by increased publishing activity especially in Anglo-Saxon and Germanic literature. In the Czech pedagogical literature some works concerning this issue seem to appear concerning, but only in little number in the field of scientific education. The perception of cognition as a construct activity relates both to cognitive activity of a student and to a teacher of science subjects or researches in the Theory of Science Instruction (didactics). The fundamental resource is comprehension of scientific vision and students´ conception (preconceptions) as an equal sources for reconstruction the content structure. The goal of thisarticle is to describe project, to present research and its results , which were done under this project. The project aims to develop constructivist approaches to the field of Physics, Chemistry and Biology instruction. One of the main ou
Název v anglickém jazyce
The constructivist perspektive and teaching integrated science: Making science accessible to all students
Popis výsledku anglicky
The paradigm of the constructivism theory starts to infiltrate into the thinking process of science education and that is documented by increased publishing activity especially in Anglo-Saxon and Germanic literature. In the Czech pedagogical literature some works concerning this issue seem to appear concerning, but only in little number in the field of scientific education. The perception of cognition as a construct activity relates both to cognitive activity of a student and to a teacher of science subjects or researches in the Theory of Science Instruction (didactics). The fundamental resource is comprehension of scientific vision and students´ conception (preconceptions) as an equal sources for reconstruction the content structure. The goal of thisarticle is to describe project, to present research and its results , which were done under this project. The project aims to develop constructivist approaches to the field of Physics, Chemistry and Biology instruction. One of the main ou
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F05%2F0188" target="_blank" >GA406/05/0188: Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Learning
ISSN
1447-9494
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
AU - Austrálie
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
133-140
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—