Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Coherence of Nature of Science and Inquiry in Science Instruction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F11%3A33138491" target="_blank" >RIV/61989592:15310/11:33138491 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Coherence of Nature of Science and Inquiry in Science Instruction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although the reasons for concern about the quality of science instruction differ from nation to nation, the primary rallying point is perceived level of scientific literacy among each nation's populace. In each case, whether the label "scientific literacy" was used, concerns have typically focused on the usefulness and relevancy of the subject matter included in science curriculum. The ability to use scientific knowledge to make informed personal and societal decisions is the essence of what contemporary science educators define as scientifically literacy. The phrase less is more has often been invoked to communicate the desire that instructional time focus on in-depth understanding of a reduced set of unifying science concepts. Helping students develop adequate conceptions of nature of science (NOS) and scientific inquiry has been a perennial objective in science education. The current curricular documents emphasis NOS and scientific inquiry.

  • Název v anglickém jazyce

    Coherence of Nature of Science and Inquiry in Science Instruction

  • Popis výsledku anglicky

    Although the reasons for concern about the quality of science instruction differ from nation to nation, the primary rallying point is perceived level of scientific literacy among each nation's populace. In each case, whether the label "scientific literacy" was used, concerns have typically focused on the usefulness and relevancy of the subject matter included in science curriculum. The ability to use scientific knowledge to make informed personal and societal decisions is the essence of what contemporary science educators define as scientifically literacy. The phrase less is more has often been invoked to communicate the desire that instructional time focus on in-depth understanding of a reduced set of unifying science concepts. Helping students develop adequate conceptions of nature of science (NOS) and scientific inquiry has been a perennial objective in science education. The current curricular documents emphasis NOS and scientific inquiry.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Natural Science Education at a General School - 2011

  • ISBN

    978-609-95219-1-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    60-69

  • Název nakladatele

    MCM Scientia Educologica

  • Místo vydání

    Šiauliai

  • Místo konání akce

    Vilnius

  • Datum konání akce

    29. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku