International Perspectives on Inquiry in Secondary Science
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F11%3A33138490" target="_blank" >RIV/61989592:15310/11:33138490 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
International Perspectives on Inquiry in Secondary Science
Popis výsledku v původním jazyce
Inquiry, as both an instructional method and as a curriculum goal, is a common theme in science education reforms in both North America and Europe. This paper will initiate a discussion on the definitions and practice of inquiry in three countries; United Kingdom, Czech Republic and United States. Each national context will describe how inquiry is defined in both the relevant curriculums and in the academic publications. The assumptions will be identified that influenced the understanding of inquiry andthe relationship to the science process skills, science literacy and the nature of science. The practiced curriculum will then be presented demonstrating how inquiry as both instruction and curriculum is practiced. National conditions and factors that encourage or impede inquiry will be discussed. A summary will examine common themes across the different national contexts.
Název v anglickém jazyce
International Perspectives on Inquiry in Secondary Science
Popis výsledku anglicky
Inquiry, as both an instructional method and as a curriculum goal, is a common theme in science education reforms in both North America and Europe. This paper will initiate a discussion on the definitions and practice of inquiry in three countries; United Kingdom, Czech Republic and United States. Each national context will describe how inquiry is defined in both the relevant curriculums and in the academic publications. The assumptions will be identified that influenced the understanding of inquiry andthe relationship to the science process skills, science literacy and the nature of science. The practiced curriculum will then be presented demonstrating how inquiry as both instruction and curriculum is practiced. National conditions and factors that encourage or impede inquiry will be discussed. A summary will examine common themes across the different national contexts.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Švietimas: Politika, Vadyba, Kokybé
ISSN
2029-1922
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
43-55
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—