Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

International Perspectives on Inquiry in Secondary Science

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F11%3A33138490" target="_blank" >RIV/61989592:15310/11:33138490 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    International Perspectives on Inquiry in Secondary Science

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Inquiry, as both an instructional method and as a curriculum goal, is a common theme in science education reforms in both North America and Europe. This paper will initiate a discussion on the definitions and practice of inquiry in three countries; United Kingdom, Czech Republic and United States. Each national context will describe how inquiry is defined in both the relevant curriculums and in the academic publications. The assumptions will be identified that influenced the understanding of inquiry andthe relationship to the science process skills, science literacy and the nature of science. The practiced curriculum will then be presented demonstrating how inquiry as both instruction and curriculum is practiced. National conditions and factors that encourage or impede inquiry will be discussed. A summary will examine common themes across the different national contexts.

  • Název v anglickém jazyce

    International Perspectives on Inquiry in Secondary Science

  • Popis výsledku anglicky

    Inquiry, as both an instructional method and as a curriculum goal, is a common theme in science education reforms in both North America and Europe. This paper will initiate a discussion on the definitions and practice of inquiry in three countries; United Kingdom, Czech Republic and United States. Each national context will describe how inquiry is defined in both the relevant curriculums and in the academic publications. The assumptions will be identified that influenced the understanding of inquiry andthe relationship to the science process skills, science literacy and the nature of science. The practiced curriculum will then be presented demonstrating how inquiry as both instruction and curriculum is practiced. National conditions and factors that encourage or impede inquiry will be discussed. A summary will examine common themes across the different national contexts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Švietimas: Politika, Vadyba, Kokybé

  • ISSN

    2029-1922

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    43-55

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus