Investigating Pre-service Secondary Science Teachers' Practices about Inquiry-Based Instruction during School Practicum
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577560" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577560 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Investigating Pre-service Secondary Science Teachers' Practices about Inquiry-Based Instruction during School Practicum
Popis výsledku v původním jazyce
Inquiry-based learning is widely called for 21st century science classroom. It is an important instructional tool for engaging students to investigate scientific knowledge and construct habit of mind in science. This study employed qualitative methods to explore three preservice secondary science teachers practices about inquiry-based instruction during school practicum. Data were collected by lesson plan analysis, interview, and classroom observation. The empirical results showed that preservice secondary science teachers engage 5E lesson plan to their classroom and style of inquiry-based instruction be differenced. Connected between theory and practices need to be discussed for teacher preparation program.
Název v anglickém jazyce
Investigating Pre-service Secondary Science Teachers' Practices about Inquiry-Based Instruction during School Practicum
Popis výsledku anglicky
Inquiry-based learning is widely called for 21st century science classroom. It is an important instructional tool for engaging students to investigate scientific knowledge and construct habit of mind in science. This study employed qualitative methods to explore three preservice secondary science teachers practices about inquiry-based instruction during school practicum. Data were collected by lesson plan analysis, interview, and classroom observation. The empirical results showed that preservice secondary science teachers engage 5E lesson plan to their classroom and style of inquiry-based instruction be differenced. Connected between theory and practices need to be discussed for teacher preparation program.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Chemistry
ISSN
0861-9255
e-ISSN
—
Svazek periodika
25
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
BG - Bulharská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
487-495
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—