Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigating Pre-service Secondary Science Teachers' Practices about Inquiry-Based Instruction during School Practicum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577560" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577560 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigating Pre-service Secondary Science Teachers' Practices about Inquiry-Based Instruction during School Practicum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Inquiry-based learning is widely called for 21st century science classroom. It is an important instructional tool for engaging students to investigate scientific knowledge and construct habit of mind in science. This study employed qualitative methods to explore three preservice secondary science teachers practices about inquiry-based instruction during school practicum. Data were collected by lesson plan analysis, interview, and classroom observation. The empirical results showed that preservice secondary science teachers engage 5E lesson plan to their classroom and style of inquiry-based instruction be differenced. Connected between theory and practices need to be discussed for teacher preparation program.

  • Název v anglickém jazyce

    Investigating Pre-service Secondary Science Teachers' Practices about Inquiry-Based Instruction during School Practicum

  • Popis výsledku anglicky

    Inquiry-based learning is widely called for 21st century science classroom. It is an important instructional tool for engaging students to investigate scientific knowledge and construct habit of mind in science. This study employed qualitative methods to explore three preservice secondary science teachers practices about inquiry-based instruction during school practicum. Data were collected by lesson plan analysis, interview, and classroom observation. The empirical results showed that preservice secondary science teachers engage 5E lesson plan to their classroom and style of inquiry-based instruction be differenced. Connected between theory and practices need to be discussed for teacher preparation program.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Chemistry

  • ISSN

    0861-9255

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    BG - Bulharská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    487-495

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus