Pedagogical Decision Making through the Lens of Teacher Preparation Program
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73576748" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73576748 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.17478/JEGYS.2016116351" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.17478/JEGYS.2016116351</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17478/JEGYS.2016116351" target="_blank" >10.17478/JEGYS.2016116351</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pedagogical Decision Making through the Lens of Teacher Preparation Program
Popis výsledku v původním jazyce
Pedagogical decision making is very important for professional teachers, it concerns belief, self-efficacy, and actions that teachers expose to classroom. This paper employed theoretical lens and education policy in Thailand to examine the preservice teachers' views about pedagogical decision making. Discussion helps school mentors understand preservice teacher to pedagogical decisions during the teacher. The implications of study can be used for science teacher education to promote 21st century instruction.
Název v anglickém jazyce
Pedagogical Decision Making through the Lens of Teacher Preparation Program
Popis výsledku anglicky
Pedagogical decision making is very important for professional teachers, it concerns belief, self-efficacy, and actions that teachers expose to classroom. This paper employed theoretical lens and education policy in Thailand to examine the preservice teachers' views about pedagogical decision making. Discussion helps school mentors understand preservice teacher to pedagogical decisions during the teacher. The implications of study can be used for science teacher education to promote 21st century instruction.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal for the Education of Gifted Young Scientists
ISSN
2149-360X
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
41-52
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—