Perception of Preservice Science Teachers in the Constructivist Science Learning Environment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73582465" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73582465 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Perception of Preservice Science Teachers in the Constructivist Science Learning Environment
Popis výsledku v původním jazyce
Science learning was affected by various kinds of sources which students perceived and participated in classroom. The purpose of this study aims to investigate the science learning environment of preservice science teachers from Thailand and Czech Republic. Data were collected from 72 Czech and 37 Thai preservice science teachers by the six-element of CLES questionnaire. Findings revealed that preservice science teachers from Czech and Thai contexts had different level of constructivist science learning environment which is concerned classroom learning environments, and knowledge base for applying constructivist teaching into classroom. This may have implications for enhancing constructivist teaching in school context.
Název v anglickém jazyce
Perception of Preservice Science Teachers in the Constructivist Science Learning Environment
Popis výsledku anglicky
Science learning was affected by various kinds of sources which students perceived and participated in classroom. The purpose of this study aims to investigate the science learning environment of preservice science teachers from Thailand and Czech Republic. Data were collected from 72 Czech and 37 Thai preservice science teachers by the six-element of CLES questionnaire. Findings revealed that preservice science teachers from Czech and Thai contexts had different level of constructivist science learning environment which is concerned classroom learning environments, and knowledge base for applying constructivist teaching into classroom. This may have implications for enhancing constructivist teaching in school context.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Chemistry
ISSN
0861-9255
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
BG - Bulharská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
332-340
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85021115051