Některé trendy ve výuce přírodních věd ve Spojených státech a v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F07%3A00004605" target="_blank" >RIV/61989592:15310/07:00004605 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Some trends in science teaching training in the United States and Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The paper looks at key trends in the concept of the science teacher training in two different institutions: Furman University in US and Palacky University Olomouc in the Czech Republic. It focuses on the description of study programs at these institutions and comparison of the approaches to the science teacher training. There are two basic concepts used to identify the essence of the professionalism of the science teacher: the scientific knowledge and professional competence of the science teacher.
Název v anglickém jazyce
Some trends in science teaching training in the United States and Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper looks at key trends in the concept of the science teacher training in two different institutions: Furman University in US and Palacky University Olomouc in the Czech Republic. It focuses on the description of study programs at these institutions and comparison of the approaches to the science teacher training. There are two basic concepts used to identify the essence of the professionalism of the science teacher: the scientific knowledge and professional competence of the science teacher.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F05%2F0188" target="_blank" >GA406/05/0188: Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Science education in a changing society
ISSN
1822-7864
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
150
Strana od-do
85-94
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—