Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Insights into innovation of initial science teacher training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F12%3A33138967" target="_blank" >RIV/61989592:15310/12:33138967 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/12:33138967

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Insights into innovation of initial science teacher training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The quality of science education is a very contemporary didactic topic at present. Improving the quality of this education is unthinkable without a quality science teacher training at universities and other educational institutions. Some innovation of contents and organization of the study programme for future science teachers was realized within ESF project "Professional science teacher training for careers in a competitive environment" at Faculty of Science of Palacký University in Olomouc, Czech Republic. The project focuses on improving the training of teachers of all science branches in connection with the growing needs of the current competitive labour market. One of the main aims of the project leading to this improvement was the creation of newand innovated subjects oriented to teaching practice. A research focused on finding benefits of the new subjects for students was realized within the project. The objective of the research was to investigate the difference between studen

  • Název v anglickém jazyce

    Insights into innovation of initial science teacher training

  • Popis výsledku anglicky

    The quality of science education is a very contemporary didactic topic at present. Improving the quality of this education is unthinkable without a quality science teacher training at universities and other educational institutions. Some innovation of contents and organization of the study programme for future science teachers was realized within ESF project "Professional science teacher training for careers in a competitive environment" at Faculty of Science of Palacký University in Olomouc, Czech Republic. The project focuses on improving the training of teachers of all science branches in connection with the growing needs of the current competitive labour market. One of the main aims of the project leading to this improvement was the creation of newand innovated subjects oriented to teaching practice. A research focused on finding benefits of the new subjects for students was realized within the project. The objective of the research was to investigate the difference between studen

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Problems of Education in the 21st Century

  • ISSN

    1822-7864

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    45

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    10-18

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus