Evaluation as a Means of Improving Science Teacher Training
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F12%3A33140203" target="_blank" >RIV/61989592:15310/12:33140203 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/12:33140203
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation as a Means of Improving Science Teacher Training
Popis výsledku v původním jazyce
Improving the quality of science education is unthinkable without a quality science teacher training at universities and other educational institutions. The paper deals with some innovation possibilities of the study programme for future science teachersrealized within ESF project "Professional science teacher training for careers in a competitive environment" at Faculty of Science of Palacký University in Olomouc, Czech Republic. One of the main aims of the project is the creation of innovated curricula and special textbooks for these programmes. A complete evaluation was carried out to strengthen the feedback from pilot teaching of new and innovated subjects as well as the new teaching practice. The aim of the evaluation was to determine the difference between expectations and real benefits of the subjects and the practice. The evaluation results are very useful as a feedback for a subsequent modification of the study programs.
Název v anglickém jazyce
Evaluation as a Means of Improving Science Teacher Training
Popis výsledku anglicky
Improving the quality of science education is unthinkable without a quality science teacher training at universities and other educational institutions. The paper deals with some innovation possibilities of the study programme for future science teachersrealized within ESF project "Professional science teacher training for careers in a competitive environment" at Faculty of Science of Palacký University in Olomouc, Czech Republic. One of the main aims of the project is the creation of innovated curricula and special textbooks for these programmes. A complete evaluation was carried out to strengthen the feedback from pilot teaching of new and innovated subjects as well as the new teaching practice. The aim of the evaluation was to determine the difference between expectations and real benefits of the subjects and the practice. The evaluation results are very useful as a feedback for a subsequent modification of the study programs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
London International Conference on Education 2012
ISBN
978-1-908320-11-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
64-67
Název nakladatele
Infonomics Society
Místo vydání
Londýn
Místo konání akce
London
Datum konání akce
19. 11. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—