Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation as a Means of Improving Science Teacher Training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F12%3A33140203" target="_blank" >RIV/61989592:15310/12:33140203 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/12:33140203

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation as a Means of Improving Science Teacher Training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Improving the quality of science education is unthinkable without a quality science teacher training at universities and other educational institutions. The paper deals with some innovation possibilities of the study programme for future science teachersrealized within ESF project "Professional science teacher training for careers in a competitive environment" at Faculty of Science of Palacký University in Olomouc, Czech Republic. One of the main aims of the project is the creation of innovated curricula and special textbooks for these programmes. A complete evaluation was carried out to strengthen the feedback from pilot teaching of new and innovated subjects as well as the new teaching practice. The aim of the evaluation was to determine the difference between expectations and real benefits of the subjects and the practice. The evaluation results are very useful as a feedback for a subsequent modification of the study programs.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation as a Means of Improving Science Teacher Training

  • Popis výsledku anglicky

    Improving the quality of science education is unthinkable without a quality science teacher training at universities and other educational institutions. The paper deals with some innovation possibilities of the study programme for future science teachersrealized within ESF project "Professional science teacher training for careers in a competitive environment" at Faculty of Science of Palacký University in Olomouc, Czech Republic. One of the main aims of the project is the creation of innovated curricula and special textbooks for these programmes. A complete evaluation was carried out to strengthen the feedback from pilot teaching of new and innovated subjects as well as the new teaching practice. The aim of the evaluation was to determine the difference between expectations and real benefits of the subjects and the practice. The evaluation results are very useful as a feedback for a subsequent modification of the study programs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    London International Conference on Education 2012

  • ISBN

    978-1-908320-11-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    64-67

  • Název nakladatele

    Infonomics Society

  • Místo vydání

    Londýn

  • Místo konání akce

    London

  • Datum konání akce

    19. 11. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku