On Innovation of Science Teacher Training and its Evaluation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F13%3A33145685" target="_blank" >RIV/61989592:15310/13:33145685 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/13:33145685
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On Innovation of Science Teacher Training and its Evaluation
Popis výsledku v původním jazyce
Improving the quality of science education is unthinkable without a quality science teacher training at universities and other educational institutions. The paper deals with some innovation possibilities of the study programme for future science teachersrealized within ESF project "Professional science teacher training for careers in a competitive environment" at Faculty of Science of Palacký University in Olomouc, Czech Republic. One of the main aims of the project is the creation of innovated curricula and special textbooks for these programmes. A complete evaluation was carried out to strengthen the feedback from pilot teaching of new and innovated subjects as well as the new teaching practice. The aim of the evaluation was to determine the difference between expectations and real benefits of the subjects and the practice. The evaluation results are very useful as a feedback for a subsequent modification of the study programs.
Název v anglickém jazyce
On Innovation of Science Teacher Training and its Evaluation
Popis výsledku anglicky
Improving the quality of science education is unthinkable without a quality science teacher training at universities and other educational institutions. The paper deals with some innovation possibilities of the study programme for future science teachersrealized within ESF project "Professional science teacher training for careers in a competitive environment" at Faculty of Science of Palacký University in Olomouc, Czech Republic. One of the main aims of the project is the creation of innovated curricula and special textbooks for these programmes. A complete evaluation was carried out to strengthen the feedback from pilot teaching of new and innovated subjects as well as the new teaching practice. The aim of the evaluation was to determine the difference between expectations and real benefits of the subjects and the practice. The evaluation results are very useful as a feedback for a subsequent modification of the study programs.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Literacy Information and Computer Education Journal
ISSN
2040-2589
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1036-1041
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—