On Some Experience with an Innovation of Initial Mathematics Teacher Training and its Evaluation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F12%3A33138953" target="_blank" >RIV/61989592:15310/12:33138953 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/12:33138953
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On Some Experience with an Innovation of Initial Mathematics Teacher Training and its Evaluation
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution deals with some innovation possibilities of contents and organization of the study programme for future mathematics teachers realized within ESF project "Professional training of teachers of sciences for careers in a competitive environment" at Faculty of Science of Palacky University in Olomouc, Czech Republic. The project focuses on improving the training of teachers of all science branches in connection with the growing needs of the current competitive labour market. A complete evaluation was carried out to strengthen the feedback from pilot education of new and innovated subjects as well as the new teaching practice. The evaluation results are very useful as a feedback for a subsequent modification of the study programs.
Název v anglickém jazyce
On Some Experience with an Innovation of Initial Mathematics Teacher Training and its Evaluation
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with some innovation possibilities of contents and organization of the study programme for future mathematics teachers realized within ESF project "Professional training of teachers of sciences for careers in a competitive environment" at Faculty of Science of Palacky University in Olomouc, Czech Republic. The project focuses on improving the training of teachers of all science branches in connection with the growing needs of the current competitive labour market. A complete evaluation was carried out to strengthen the feedback from pilot education of new and innovated subjects as well as the new teaching practice. The evaluation results are very useful as a feedback for a subsequent modification of the study programs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ATINER CONFERENCE PAPER SERIES No: MAT2012-01191
ISBN
978-960-9549-93-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
5-9
Název nakladatele
Athens Institute for Education and Research
Místo vydání
Athens
Místo konání akce
Athens
Datum konání akce
11. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—