Výuka přírodních věd a aktivity soutěžního charakteru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F07%3A00004760" target="_blank" >RIV/61989592:15310/07:00004760 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Education of science and competitive activities.
Popis výsledku v původním jazyce
The presented research educational project, STM-Morava, is aimed on search of new forms of competitive activities that would support the interest in natural sciences as such. For school collectives there were suggested topics for the scientific competitive work in good accordance with their age group. Fundamentally the topics had to correspond with the pupil?s and student?s request to work on a serious scientific problems. In the first year of the project there were involved 29 pupils from three primaryschools, 38 secondary school pupils from four schools and 81 students attending high school in eleven different institutions. In the course of the first year of the project it has been proved that especially the pupils from primary and secondary schoolsare enthusiastic and eager to work and participate on the solution of some ?semi-scientific problems?. For this age group there were chosen two themes - ?Water and Milk? (primary school) and ?Honey, the God?s Dish? (secondary school). Fi
Název v anglickém jazyce
Education of science and competitive activities.
Popis výsledku anglicky
The presented research educational project, STM-Morava, is aimed on search of new forms of competitive activities that would support the interest in natural sciences as such. For school collectives there were suggested topics for the scientific competitive work in good accordance with their age group. Fundamentally the topics had to correspond with the pupil?s and student?s request to work on a serious scientific problems. In the first year of the project there were involved 29 pupils from three primaryschools, 38 secondary school pupils from four schools and 81 students attending high school in eleven different institutions. In the course of the first year of the project it has been proved that especially the pupils from primary and secondary schoolsare enthusiastic and eager to work and participate on the solution of some ?semi-scientific problems?. For this age group there were chosen two themes - ?Water and Milk? (primary school) and ?Honey, the God?s Dish? (secondary school). Fi
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Baltic Science Education - Supplement Problems of Education in the 21st Century
ISSN
1648-3898
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
37-45
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—