Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka přírodních věd a aktivity soutěžního charakteru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F07%3A00004760" target="_blank" >RIV/61989592:15310/07:00004760 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education of science and competitive activities.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented research educational project, STM-Morava, is aimed on search of new forms of competitive activities that would support the interest in natural sciences as such. For school collectives there were suggested topics for the scientific competitive work in good accordance with their age group. Fundamentally the topics had to correspond with the pupil?s and student?s request to work on a serious scientific problems. In the first year of the project there were involved 29 pupils from three primaryschools, 38 secondary school pupils from four schools and 81 students attending high school in eleven different institutions. In the course of the first year of the project it has been proved that especially the pupils from primary and secondary schoolsare enthusiastic and eager to work and participate on the solution of some ?semi-scientific problems?. For this age group there were chosen two themes - ?Water and Milk? (primary school) and ?Honey, the God?s Dish? (secondary school). Fi

  • Název v anglickém jazyce

    Education of science and competitive activities.

  • Popis výsledku anglicky

    The presented research educational project, STM-Morava, is aimed on search of new forms of competitive activities that would support the interest in natural sciences as such. For school collectives there were suggested topics for the scientific competitive work in good accordance with their age group. Fundamentally the topics had to correspond with the pupil?s and student?s request to work on a serious scientific problems. In the first year of the project there were involved 29 pupils from three primaryschools, 38 secondary school pupils from four schools and 81 students attending high school in eleven different institutions. In the course of the first year of the project it has been proved that especially the pupils from primary and secondary schoolsare enthusiastic and eager to work and participate on the solution of some ?semi-scientific problems?. For this age group there were chosen two themes - ?Water and Milk? (primary school) and ?Honey, the God?s Dish? (secondary school). Fi

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Baltic Science Education - Supplement Problems of Education in the 21st Century

  • ISSN

    1648-3898

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    37-45

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus