Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fuzzy approach to academic staff performance evaluation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F11%3A10223981" target="_blank" >RIV/61989592:15310/11:10223981 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fuzzy approach to academic staff performance evaluation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes a fuzzy model of academic staff evaluation. The performance of each member of academic staff is evaluated in both pedagogical, and research and development areas of activities. Input data are acquired from a form filled in by the staff where particular activities are assigned a score according to their importance and time requirements. Both areas of evaluation are assigned standard total scores different for senior assistant professors, associate professors, and professors. A partial evaluation of a member of academic staff in a specific area is determined as a multiple of the respective standard for his or her position. A linguistic fuzzy expert system is then used to aggregate both partial evaluations for pedagogical, and research and development areas of activities. The proposed model also takes into account the load of managerial activities for each member of academic staff. Another fuzzy expert system is used to adjust the evaluation according to the manageria

  • Název v anglickém jazyce

    Fuzzy approach to academic staff performance evaluation

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes a fuzzy model of academic staff evaluation. The performance of each member of academic staff is evaluated in both pedagogical, and research and development areas of activities. Input data are acquired from a form filled in by the staff where particular activities are assigned a score according to their importance and time requirements. Both areas of evaluation are assigned standard total scores different for senior assistant professors, associate professors, and professors. A partial evaluation of a member of academic staff in a specific area is determined as a multiple of the respective standard for his or her position. A linguistic fuzzy expert system is then used to aggregate both partial evaluations for pedagogical, and research and development areas of activities. The proposed model also takes into account the load of managerial activities for each member of academic staff. Another fuzzy expert system is used to adjust the evaluation according to the manageria

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 28th International Conference on Mathematical Methods in Economics 2010, pts I and II

  • ISBN

    978-80-7394-218-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    621-626

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    8. 9. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku