Knowledge of quadrilateral at elementary schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F11%3A33117944" target="_blank" >RIV/61989592:15310/11:33117944 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Knowledge of quadrilateral at elementary schools
Popis výsledku v původním jazyce
Quadrilaterals are more dificult than triangles for some students of elementary schools. This pilot study compares knowledge of quadrilateral of pupils of elementary schools and pupils of the same age at grammar schools. Some students prefer algebra to geometry, because it includes practical problems. The aim of this cpre-research is to find out differences in knowledge of quadrilaterals between pupils of elementary and grammar schools.
Název v anglickém jazyce
Knowledge of quadrilateral at elementary schools
Popis výsledku anglicky
Quadrilaterals are more dificult than triangles for some students of elementary schools. This pilot study compares knowledge of quadrilateral of pupils of elementary schools and pupils of the same age at grammar schools. Some students prefer algebra to geometry, because it includes practical problems. The aim of this cpre-research is to find out differences in knowledge of quadrilaterals between pupils of elementary and grammar schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Matematyka. Prace naukowe
ISSN
1896-0286
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
361-366
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—