Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Shopping Centres and Selected Aspects of Shopping Behaviour (Brno, the Czech Republic)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F12%3A33142024" target="_blank" >RIV/61989592:15310/12:33142024 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14560/12:00057129 RIV/68145535:_____/12:00387024

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Shopping Centres and Selected Aspects of Shopping Behaviour (Brno, the Czech Republic)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The economic and social changes in the Czech Republic after 1990 have reflected themselves also in the shopping habits of its inhabitants. Cultural habits have already changed profoundly with several generations. New shopping centres are far from being used solely for shopping as their character urges and motivates customers towards entertainment and spending leisure time. Thus, a whole-day visit to a shopping centre involving shopping for goods as well as consuming other services, such as visiting restaurants and entertainment facilities, is no exception. The Czech population has rapidly become accustomed to this shopping model, generating new shopping centres and retail parks even in smaller municipalities. It is the aim of this article to introduceand discuss selected results of our investigation into the shopping behaviour of the visitors to the shopping centres at the edge of Brno within the context of the recent development of shopping centres and retailing in the Czech Republic

  • Název v anglickém jazyce

    Shopping Centres and Selected Aspects of Shopping Behaviour (Brno, the Czech Republic)

  • Popis výsledku anglicky

    The economic and social changes in the Czech Republic after 1990 have reflected themselves also in the shopping habits of its inhabitants. Cultural habits have already changed profoundly with several generations. New shopping centres are far from being used solely for shopping as their character urges and motivates customers towards entertainment and spending leisure time. Thus, a whole-day visit to a shopping centre involving shopping for goods as well as consuming other services, such as visiting restaurants and entertainment facilities, is no exception. The Czech population has rapidly become accustomed to this shopping model, generating new shopping centres and retail parks even in smaller municipalities. It is the aim of this article to introduceand discuss selected results of our investigation into the shopping behaviour of the visitors to the shopping centres at the edge of Brno within the context of the recent development of shopping centres and retailing in the Czech Republic

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/IAA301670901" target="_blank" >IAA301670901: Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geographia Technica

  • ISSN

    2065-4421

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    39-51

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus