Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zkvalitnění profesní přípravy učitelů přírodovědných oborů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F12%3A33143140" target="_blank" >RIV/61989592:15310/12:33143140 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Zkvalitnění profesní přípravy učitelů přírodovědných oborů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The academic education of teachers proceeds on two parallel levels; on one hand it involves the specialized training, which consists of the Science qualification courses, and on the other hand there is the vocational training, which is composed of the pedagogical-psychological disciplines, teaching methodology and teaching practice. The transformation of Science teachers' undergraduate education is necessary based on the experience from the implementation of the curricular reform at all types of schoolsin the Czech Republic, which was ratified in the first years of the 21st century. At the Faculty of Science, Palacký University in Olomouc the study plans are being innovated in all branches of secondary school teaching studies; the number of specialized as well as vocational courses is increasing. For example, for the undergraduate students of Chemistry Teaching, two new specialized-methodological courses have been opened and the laboratory training has been strengthened.

  • Název v anglickém jazyce

    Zkvalitnění profesní přípravy učitelů přírodovědných oborů

  • Popis výsledku anglicky

    The academic education of teachers proceeds on two parallel levels; on one hand it involves the specialized training, which consists of the Science qualification courses, and on the other hand there is the vocational training, which is composed of the pedagogical-psychological disciplines, teaching methodology and teaching practice. The transformation of Science teachers' undergraduate education is necessary based on the experience from the implementation of the curricular reform at all types of schoolsin the Czech Republic, which was ratified in the first years of the 21st century. At the Faculty of Science, Palacký University in Olomouc the study plans are being innovated in all branches of secondary school teaching studies; the number of specialized as well as vocational courses is increasing. For example, for the undergraduate students of Chemistry Teaching, two new specialized-methodological courses have been opened and the laboratory training has been strengthened.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuálne trendy vo vyučovaní prírodných vied

  • ISBN

    978-80-8082-541-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    247-250

  • Název nakladatele

    Trnavská univerzita

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    15. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku