Zkvalitnění profesní přípravy učitelů přírodovědných oborů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F12%3A33143140" target="_blank" >RIV/61989592:15310/12:33143140 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Zkvalitnění profesní přípravy učitelů přírodovědných oborů
Popis výsledku v původním jazyce
The academic education of teachers proceeds on two parallel levels; on one hand it involves the specialized training, which consists of the Science qualification courses, and on the other hand there is the vocational training, which is composed of the pedagogical-psychological disciplines, teaching methodology and teaching practice. The transformation of Science teachers' undergraduate education is necessary based on the experience from the implementation of the curricular reform at all types of schoolsin the Czech Republic, which was ratified in the first years of the 21st century. At the Faculty of Science, Palacký University in Olomouc the study plans are being innovated in all branches of secondary school teaching studies; the number of specialized as well as vocational courses is increasing. For example, for the undergraduate students of Chemistry Teaching, two new specialized-methodological courses have been opened and the laboratory training has been strengthened.
Název v anglickém jazyce
Zkvalitnění profesní přípravy učitelů přírodovědných oborů
Popis výsledku anglicky
The academic education of teachers proceeds on two parallel levels; on one hand it involves the specialized training, which consists of the Science qualification courses, and on the other hand there is the vocational training, which is composed of the pedagogical-psychological disciplines, teaching methodology and teaching practice. The transformation of Science teachers' undergraduate education is necessary based on the experience from the implementation of the curricular reform at all types of schoolsin the Czech Republic, which was ratified in the first years of the 21st century. At the Faculty of Science, Palacký University in Olomouc the study plans are being innovated in all branches of secondary school teaching studies; the number of specialized as well as vocational courses is increasing. For example, for the undergraduate students of Chemistry Teaching, two new specialized-methodological courses have been opened and the laboratory training has been strengthened.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuálne trendy vo vyučovaní prírodných vied
ISBN
978-80-8082-541-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
247-250
Název nakladatele
Trnavská univerzita
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
15. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—