Text difficulty in Czech natural science textbooks for the fourth grade
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F14%3A33148954" target="_blank" >RIV/61989592:15310/14:33148954 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/14:33148954
Výsledek na webu
<a href="http://www.educationalrev.us.edu.pl/vol/tner_1_2014.pdf" target="_blank" >http://www.educationalrev.us.edu.pl/vol/tner_1_2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Text difficulty in Czech natural science textbooks for the fourth grade
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the assessment of text difficulty in six contemporary Czech science textbooks for fourth graders. The text analysis followed the authors' own methodology. The results obtained reveal varying text difficulty between the individual textbooks. Only textbooks by the Alter and SPN publishing companies comply with the difficulty scale for fourth year textbooks and may be recommended for teaching.
Název v anglickém jazyce
Text difficulty in Czech natural science textbooks for the fourth grade
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the assessment of text difficulty in six contemporary Czech science textbooks for fourth graders. The text analysis followed the authors' own methodology. The results obtained reveal varying text difficulty between the individual textbooks. Only textbooks by the Alter and SPN publishing companies comply with the difficulty scale for fourth year textbooks and may be recommended for teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0166" target="_blank" >EE2.3.20.0166: Centrum teorie vzdělávání přírodovědných oborů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
35
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
29-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—