Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-learning portal functionality assessment with the use of eye-tracking experiment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F14%3A33151929" target="_blank" >RIV/61989592:15310/14:33151929 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-learning portal functionality assessment with the use of eye-tracking experiment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the assessment of e-learning portal for high school students using eye tracking technology. The e-learning portal was created using multimedia and interactive elements. These incentives can theoretically ensure users' attention in thestudy and increase efficiency in the process of cognition of information. Selected pages contained text and images and were enhanced by multimedia and interactive elements. The most important interactive features were interactive cartoon characters. Thebehaviour of participants in the process of the study was tested. For the study, a remote eye-tracking device with a sample frequency of 120 Hz was used. Eye position was recorded every 8 ms with an accuracy of 0.5° of visual angle. The eye-tracking experiment was performed on a group of twenty-four participants (high school students). The participants worked with selected parts of the e-learning portal containing different types of slides. The aim of the test was to determine whether t

  • Název v anglickém jazyce

    E-learning portal functionality assessment with the use of eye-tracking experiment

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the assessment of e-learning portal for high school students using eye tracking technology. The e-learning portal was created using multimedia and interactive elements. These incentives can theoretically ensure users' attention in thestudy and increase efficiency in the process of cognition of information. Selected pages contained text and images and were enhanced by multimedia and interactive elements. The most important interactive features were interactive cartoon characters. Thebehaviour of participants in the process of the study was tested. For the study, a remote eye-tracking device with a sample frequency of 120 Hz was used. Eye position was recorded every 8 ms with an accuracy of 0.5° of visual angle. The eye-tracking experiment was performed on a group of twenty-four participants (high school students). The participants worked with selected parts of the e-learning portal containing different types of slides. The aim of the test was to determine whether t

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0170" target="_blank" >EE2.3.20.0170: Budování výzkumně-vzdělávacího týmu v oblasti modelování přírodních jevů a využití geoinformačních systémů, s vazbou na zapojení do mezinárodních sítí a programů.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings od 9th International Conference on e-Learning, ICEL 2014

  • ISBN

    978-1-909507-69-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    228-237

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Valparaiso, Chile

  • Datum konání akce

    26. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku