E-learning portal functionality assessment with the use of eye-tracking experiment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F14%3A33151929" target="_blank" >RIV/61989592:15310/14:33151929 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
E-learning portal functionality assessment with the use of eye-tracking experiment
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes the assessment of e-learning portal for high school students using eye tracking technology. The e-learning portal was created using multimedia and interactive elements. These incentives can theoretically ensure users' attention in thestudy and increase efficiency in the process of cognition of information. Selected pages contained text and images and were enhanced by multimedia and interactive elements. The most important interactive features were interactive cartoon characters. Thebehaviour of participants in the process of the study was tested. For the study, a remote eye-tracking device with a sample frequency of 120 Hz was used. Eye position was recorded every 8 ms with an accuracy of 0.5° of visual angle. The eye-tracking experiment was performed on a group of twenty-four participants (high school students). The participants worked with selected parts of the e-learning portal containing different types of slides. The aim of the test was to determine whether t
Název v anglickém jazyce
E-learning portal functionality assessment with the use of eye-tracking experiment
Popis výsledku anglicky
The paper describes the assessment of e-learning portal for high school students using eye tracking technology. The e-learning portal was created using multimedia and interactive elements. These incentives can theoretically ensure users' attention in thestudy and increase efficiency in the process of cognition of information. Selected pages contained text and images and were enhanced by multimedia and interactive elements. The most important interactive features were interactive cartoon characters. Thebehaviour of participants in the process of the study was tested. For the study, a remote eye-tracking device with a sample frequency of 120 Hz was used. Eye position was recorded every 8 ms with an accuracy of 0.5° of visual angle. The eye-tracking experiment was performed on a group of twenty-four participants (high school students). The participants worked with selected parts of the e-learning portal containing different types of slides. The aim of the test was to determine whether t
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0170" target="_blank" >EE2.3.20.0170: Budování výzkumně-vzdělávacího týmu v oblasti modelování přírodních jevů a využití geoinformačních systémů, s vazbou na zapojení do mezinárodních sítí a programů.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings od 9th International Conference on e-Learning, ICEL 2014
ISBN
978-1-909507-69-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
228-237
Název nakladatele
Academic Conferences and Publishing International Limited
Místo vydání
Reading
Místo konání akce
Valparaiso, Chile
Datum konání akce
26. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—