Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Analysis around Strategies How to Engage Generation Y Learners

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F15%3A33153928" target="_blank" >RIV/61989592:15310/15:33153928 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.12691/education-3-5-15" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.12691/education-3-5-15</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.12691/education-3-5-15" target="_blank" >10.12691/education-3-5-15</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Analysis around Strategies How to Engage Generation Y Learners

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main issue of this study is the analysis around strategies how to engage generation Y learners. The aim of the study was to find out the contribution of various teaching and learning methods that teachers and learners can use in the twenty-first-century classroom. This study is a continuation of the previous research provided in 2010. During the study various methods were used: problem based learning, project based learning, team work, inquiry based learning, interdisciplinary approach, experiments- from very simple and low cost experiments to computer based experiments and remote laboratories. It was found out that generation Y learners can be motivated by various instructional methods based on their own activity. Their own doing seemed to be more important for them than learning itself. It is then more than useful to use educational materials including charts, graphic presentations and cartoons. The main goal of the study was to analyze the effectiveness of the use of mind maps

  • Název v anglickém jazyce

    The Analysis around Strategies How to Engage Generation Y Learners

  • Popis výsledku anglicky

    The main issue of this study is the analysis around strategies how to engage generation Y learners. The aim of the study was to find out the contribution of various teaching and learning methods that teachers and learners can use in the twenty-first-century classroom. This study is a continuation of the previous research provided in 2010. During the study various methods were used: problem based learning, project based learning, team work, inquiry based learning, interdisciplinary approach, experiments- from very simple and low cost experiments to computer based experiments and remote laboratories. It was found out that generation Y learners can be motivated by various instructional methods based on their own activity. Their own doing seemed to be more important for them than learning itself. It is then more than useful to use educational materials including charts, graphic presentations and cartoons. The main goal of the study was to analyze the effectiveness of the use of mind maps

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    American Journal of Educational Research

  • ISSN

    2327-6126

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    624-630

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus